ارایه آموزش‌های امدادی در ۷۲۰ مدرسه استان قزوین

محمدرضا علیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آموزش ها باعث افزایش سطح آگاهی، مهارت افزایی و توانمندی دانش آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی از جمله زلزله، ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی انجام واکنش‌های صحیح و سریع در هنگام وقوع حوادث می شود.

وی ادامه داد: هدف از انجام این آموزش ها برای دانش آموزان، تربیت و آموزش آنان برای خدمات مختلف بشردوستانه، عام المنفعه، فراگیری خودامدادی و ارایه خدمات امدادی به سایر افراد جامعه هدف در آینده است.

علیمی با بیان اینکه دانش آموزان حاشیه این آموزش ها، تمرین فعالیت گروهی و بشردوستانه را نیز فرا می گیرند، تصریح کرد: کمک های اولیه و مهارت های هشت گانه پناه گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، اولویت بندی مصدومان در حوادث (تریاژ)، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه، پانسمان و بانداژ، آتل بندی و چادرزنی از جمله موارد دیگری است که به دانش آموزان آموزش داده می شود تا در زمان وقوع حوادث و بلایا طبیعی علاوه بر نجات جان خود، به دیگران نیز کمک کنند.

به گفته این مسوول، متاسفانه همچنان مردم و مسوولان ضرورت آموزش‌های امدادی را هنوز به درستی درک نکرده‌ و تصور می‌کنند اتفاقی برایشان رخ نمی‌دهد اما باید هشدارهای امدادی را به منظور جلوگیری از بروز مشکلات و حوادث ناگوار جدی بگیرند تا خسارت مالی و جانی در هنگام بروز حوادث کاهش یابد.

مدیرکل مدیریت بحران قزوین خاطرنشان کرد:‌ آموزش های امدادی جزو برنامه های مهم و زیرساختی مدیریت بحران برای ارتقا سطح آگاهی دانش آموزان صورت گرفته و در برنامه داریم تا در سال تحصیلی جدید نیز این آموزش ها افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *