دمای هوا در زنجان به طور نسبی کاهش می‌یابد

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است و این شرایط بعدازظهر با وزش باد همراه می‌شود که در برخی مناطق سرعت آن به حد نسبتا شدید می رسد.

وی یادآور شد: روزهای آینده نیز شرایط جوی مشابهی در استان حاکم می شود و پدیده غالب وزش باد است که اغلب بعدازظهرها و با سرعت نسبتا شدید خواهد بود.

سلطانی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین دما از ایستگاه حلب با ۴۴ درجه گزارش شد و با پیش بینی کاهش نسبی دما طی ۲ روز آینده، روزهای شنبه و یکشنبه دوباره هوا گرمتر می‌شود و از نیمه دوم هفته آینده دما کاهش و هوای خنکی در استان مستقر می‌شود.

وی به هم استانی ها توصیه کرد: با توجه به گرمای هوا، در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند و در ساعات گرم تا حد ممکن فعالیت جسمی به خصوص در فضای باز نداشته باشند و از بر افروختن آتش و رها سازی زباله های براق و شیشه‌ای در طبیعت خودداری کنند.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۲۴ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۸ و ۳۹ درجه، ابهر ۲۰ و ۳۹ درجه، خرمدره ۲۱ و ۳۹ درجه، آب‌بر ۲۴ و ۳۶ درجه، قیدار ۲۰ و ۳۸ درجه، سلطانیه ۱۸ و ۳۸ درجه و ماهنشان ۲۴ و ۳۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *