مانور سراسری مخاطرات گاز منواکسید کربن در محلات پر خطر تهران آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران روز شنبه در مراسم آغاز طرح مخاطرات گاز منواکسیدکربن با بیان اینکه پیشگیری همواره مقدم بر درمان است و قطعا کم هزینه تر و با مخاطرات کمتری همراه است، افزود: سالانه حدود ۸۰۰ نفر را با گازگرفتگی از دست می‌دهیم که با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توان آمار را کاهش داد.

قدرت الله محمدیان تاکید کرد: هر جا که مشکلی به وجود آید می‌توان بر آن تمرکز کرد و راهکاری پیدا کرد که خیلی هزینه‌بر نیست و بیشتر بحث فرهنگ عمومی است و کار زیرساختی نیز نمی‌خواهد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این اقدام برای اولین بار جنبه عمومی پیدا کرده و در کل کشور با طرح سازمان آتش‌نشانی تهران در حال اجرا است، افزود: ۲۲ منطقه را درگیر این موضوع کردیم تا اهمیت آن را نشان دهیم، اگر یک نفر هم از جانباختگان کم شود کار بزرگی است و امید است بتوان با این فرهنگسازی قدمی در این راستا برداشت.

وی در خصوص نحوه اجرایی شدن این طرح نیز، گفت: امسال به‌طور ویژه مانور سراسری در شهر تهران و کل کشور را اعلام کردیم که از امروز آغاز و تا پایان هفته ادامه دارد که برای آگاهی بخشی عموم مردم است تا بتوانند مخاطراتی که طی سالیان گذشته تجربه کردیم را اطلاع‌رسانی کنیم و امسال نسبت به سال های گذشته کاهش تلفات داشته باشیم.

محمدی با بیان اینکه همزمان در کل کشور این موضوع رصد و پیگیری و به صورت مانور برگزار خواهد شد، تاکید کرد: در مدارس، مساجد و سراهای محله و مترو اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد و نکاتی که باید افراد رعایت کنند، به‌صورت ساده، گویا و عامه‌پسند اعلام خواهد شد.

رفع خطر ۱۰ ساختمان نا ایمن در پایتخت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در خصوص ایمن سازی ساختمان های پرخطر نیز گفت: تاکنون ۱۰ مورد از ساختمان‌های ناایمن رفع خطر شده و به تدریج در حال انجام است و بقیه ساختمان‌ها نیز در مرحله دوم در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: بیشتر این اماکن پرخطر جزو ساختمان‌های دولتی بودند که از مجموع ۱۲۹ ساختمان نا ایمن پایتخت رفع خطر شده‌ است همچنین به تدریج سایر ساختمان ها نیز باید رفع خطر شود که در این راستا همکاری مالکان و دستگاه های نظارتی و اجرایی را می طلبد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *