رزمایش ایمنی در برابر زلزله در قصرشیرین برگزار شد

سرپرست جمعیت هلال احمر قصرشیرین در حاشیه برگزاری این رزمایش به خبرنگار ایرنا گفت: در این مانور که با راه اندازی زلزله فرضی برگزار شد نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان با انجام اقدامات لازم و به موقع توان عملیاتی خود را مورد آزمایش و ارزیابی قرار دادند.

«سجاد شهبازی» افزود: توان امدادگران، حضور فعال در مقابله با حوادث احتمالی، نجات و انتقال مصدومان حادثه، سرعت عمل در انجام وظایف محوله، امدادرسانی و کمک رسانی به زلزله زدگان به عنوان مهمترین وظایف جمعیت هلال احمر در این رزمایش ارزیابی شد.

وی اظهار داشت: خانه‌های هلال، شعبه‌های کوچک هلال‌احمر در روستاها و محله‌ها هستند که خدمات مختلفی در حوزه‌های آموزشی، امدادی، فرهنگی و اجتماعی ارائه می‌دهند.

سرپرست جمعیت هلال احمر قصرشیرین با بیان اینکه خانه‌های هلال نقش بسیار تعیین کننده‌ای در پیشگیری از افزایش شمار تلفات قبل از بروز حوادث و پاسخگویی مناسب در زمان وقوع حوادث دارند، گفت: مانورهای ایمنی در برابر زلزله سبب آگاهی بیشتر ساکنین روستا در مقابله با  حوادث طبیعی می شود.

                                                                                          

رزمایش ایمنی در برابر زلزله در قصرشیرین برگزار شد

شهبازی ادامه داد: قصرشیرین یکی از شهرستان های زلزله خیز است که نیاز است نیروها در این شهرستان از توان بسیار بالایی برای امداد رسانی در مواقع ضروری برخوردار باشند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *