زنجان به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور گزارش شد

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، آسمان امروز زنجان صاف و شرایط پایداری در استان حاکم است که گاه با ورزش باد همراه 
خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا اواسط هفته این شرایط جوی در استان حاکم بوده و سامانه بارشی فعالی پیش بینی نشده است، اظهار داشت: در روزهای پایانی هفته احتمال بارش های پراکنده باران در استان وجود دارد. 

سلطانی با اشاره به اینکه از روز گذشته/جمعه/ دمای هوای مناطق مختلف استان کاهش یافته است و از روزهای آتی نیز این سرما کماکان حاکم خواهد بود، خاطرنشان کرد: صبح امروز نیز خیرآباد با ۵- درجه سانتیگراد به عنوان سردترین ایستگاه هواشناسی استان ثبت شد.

کارشناس مسوول پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان را طی شبانه روز گذشته زنجان ۱-  و ۱۳ درجه، ابهر۱ و ۱۳ درجه، خرمدره ۲ و ۱۲ درجه، قیدار ۰ و ۱۱درجه، ماهنشان ۲ و ۱۶درجه، سلطانیه ۳- و ۱۲ درجه و آب بر ۱۰ و ۲۲ درجه سانتیگراد بیان کرد.

سلطانی افزود: دمای هوای فعلی شهر زنجان ۰ درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *