فرماندار: آتش سوزی منطقه بلبزان پاوه تحت کنترل است

علیرضا حیدری شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عملیات مهار آتش منطقه بلبزان پاوه همچنان ادامه دارد، افزود: ساعت ۱۹ امشب تیم‌های ترکیبی امدادی (هلال احمر)، منابع طبیعی، سپاه ، محیط زیست ، نیروهای مردمی و انجمن‌های مردم نهاد با پشتیبانی ۲ فروند بالگرد جهت کنترل بهتر در ارتفاعات امن منطقه استقرار پیدا کردند.

به گفته وی ۱۰۰‌ نفر در قالب ۱۰‌ گروه ۱۰ نفره با امکانات و تجهیزات لازم در منطقه‌ مستقر شده‌اند و آتش تحت کنترل این‌ نیروهاست.

فرماندار: آتش سوزی منطقه بلبزان پاوه تحت کنترل است

وی با ابراز امیدواری در خصوص کنترل آتش گفت: وزش باد شدید مانع اصلی مهار آتش سوزی است اما ان شاءالله با تلاش‌های صورت گرفته آتش مهار شود.

حیدری از نیروهای مردمی، انجمن های مردم نهاد، بسیج و سپاه، هلال احمر، منابع طبیعی، محیط زیست و همچنین مسوولان استانی از جمله استاندار و مدیرکل مدیریت بحران استانداری قدردانی کرد و افزود: امیدوارم آتش سوزی به زودی مهار شود.

بازدید استاندار کرمانشاه از منطقه «بلبزان» پاوه

استاندار کرمانشاه پس از بازدید و بررسی میدانی وضعیت آتش سوزی در جنگل‌های «بلبزان» شهرستان پاوه از اختصاص ۲ بالگرد جدید برای اطفای حریق منطقه خبر داد و گفت: بیش از ۲۰۰ نیرو از سازمان‌های مسئول و گروه‌های مردمی در مهار آتش سوزی همکاری کرده‌اند.

فرماندار: آتش سوزی منطقه بلبزان پاوه تحت کنترل است

محمد طیب صحرایی افزود: محیط زیست، مراتع و منابع طبیعی یکی از مهمترین ارکان زندگی سالم بشری و یک سرمایه خدادادی است که در اختیار مردم قرار گرفته و همه باید تلاش کنیم که از این ثروت خدادادی به بهترین شکل ممکن مراقبت و محافظت کنیم.

وی با یادآوری وقوع آتش سوزی در منطقه عمومی شهرستان پاوه «بلبزان» تصریح کرد: طی چند روز گذشته حریقی در این منطقه ایجاد شد که خوشبختانه با تلاش جمعی دست اندارکاران چه مجموعه های اداری و چه مجموعه های مردمی و با زحمات بسیار زیاد الان فضا در حال کنترل است.

وی ادامه داد: امیدواریم با ادامه این تلاش‌ها و شرایط آب و هوایی و اقلیم بتوانیم که بزودی آتش را به صورت نهایی و کامل مهار نماییم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه به هرحال یک قسمتی از پوشش گیاهی که خشک شده آسیب را ایجاد کرده، گفت: اما نکات مهمی که وجود دارد و دست اندارکاران و متخصصین موضوع بر آن اذعان دارند این است که متاسفانه شروع این حریق و آتش سوزی معمولاً بوسیله عامل انسانی صورت می‌گیرد.

صحرایی از مردم استان و هم استانی ها خواست که تلاش کنند از این سرمایه و ثروت خدادادی به بهترین شکل مراقبت کنند زیرا این پوشش گیاهی برای امروز و فردای استان ضروری و مهم است.

وی عنوان کرد: همه مردم چه عزیزانی که برای گردشگری به استان سفر می کنند و چه افراد بومی و عزیزان روستایی و عشایر باید مراقبت کنند که محیط را انشاءا.. سالم تر و ایمن تر برای آیندگان حفظ کنند.

فرماندار: آتش سوزی منطقه بلبزان پاوه تحت کنترل است

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: آتش سوزی در قسمت‌هایی اتفاق افتاده که دارای علف زار است که طبیعتاً در فصل بهار سبز می شود و در تابستان خشک می شوند و این علف زار مجدداً در سال آینده احیاء می شوند اما نکته مهم این است که باید مراقبت کنیم که این حریق ها به پوشش جنگلی و جانوری آسیبی وارد نکند.

وی در پایان گفت: اگر وزش باد تشدید نشود و اتفاق جدیدی رخ ندهد بزودی آتش مهار خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان پاوه در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده که بیش از ۷۷ هزار هکتار منابع ملی شامل جنگل و مرتع دارد، منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل نیز که یکی از مناطق مهم حفاظت شده استان با حدود ۲۳ هزار ۷۲۴ هکتار مساحت می‌باشد نیز در منطقه صفر مرزی در بخش باینگان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *