سالانه ۳۳ حادثه و مخاطره طبیعی جهان در مازندران رخ می دهد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: از ۴۵ مخاطره طبیعی جهان بیش از ۳۳ مخاطره در کشور و مازندران سالانه رخ می دهد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی محمدی شیرکلایی عصر دوشنبه در نشست سراسری ایمنی در برابر زلزله که به مناسبت ۵ دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله در آمل برگزار شد، با اشاره به اینکه به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی در استان مازندران مانورهای ایمنی و آگاهی بخشی تدارک دیده شده است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم ایمنی جامعه را در برابر بلایا افزایش دهیم و با همکاری دستگاه‌های اجرایی بتوانیم فرهنگ ایمنی را نهادینه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جامعه باید در بحث آموزش و ایمن سازی در برابر حوادث حساس شود، بیان کرد: در این حوزه شهرستان‌هایی که با مخاطرات بیشتری مواجه هستند می باید درباره حوادث طبیعی و پیامدهای آن آگاهی‌های لازم را به دست آورند.

محمدی با اشاره به اینکه ایران کشوری با مخاطرات بالا است و در ده سال گذشته ایران در زمره ده کشور بلاخیز دنیا بوده است؛ بیان کرد: از ۴۵ مخاطره طبیعی در دنیا بیش از ۳۳ مخاطره در کشور و استان مازندران در حال رخ دادن است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه فراوانی تجمعی مخاطرات در حال گسترش است، تصریح کرد: مخاطرات گذشته به قوت خود باقی است و این امر می‌طلبد تلاش‌ها و تمهیداتی در راستای کاهش مخاطرات در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل قرار گرفتن در کمربند زلزله، مازندران در معرض خطر لغزش و رانش قرار دارد، تاکید کرد: پیامدهای جدی در استان ناشی از گسل البرز و خزر در مازندران باید در نظر گرفته شود.

محمدی تاکید کرد: می‌طلبد تدبیرات لازم از حیث وظیفه ذاتی درباره بلایای طبیعی صورت گرفته و آگاهی بخشی عمومی را در برابر بلایا گسترش دهیم.

فرماندار ویژه شهرستان آمل نیز در این مراسم با اشاره به اینکه آمل دارای شرایط ویژه جغرافیایی است و از این حیث باید در اعتبارات حوزه بحران به صورت ویژه دیده شود، عنوان کرد: این شهرستان خدمات بین المللی و ملی به مسافران و شهروندان ارائه می‌دهد و نیاز است که به صورت ملی برخی اعتبارات در این زمینه به شهرستان تزریق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *