مدیریت بحران خراسان‌شمالی به حالت آماده‌باش درآمد

مرتضی رجایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سامانه بارشی که امروز وارد خراسان شمالی می شود تا روز سه‌شنبه در بیشتر نقاط استان همراه با بارش باران فعال است.

وی تصریح کرد: نیروهای دستگاه های خدماتی و امدادی از جمله راهداران، امدادگران جمعیت هلال احمر، اورژانس، پلیس راه و شهرداری در آماده باش به سر می برند.

بر اساس اعلام دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی ۸۰ نقطه حادثه خیز سیلابی در استان وجود دارد.

هشدار نارنجی هواشناسی 

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی در این خصوص گفت: سامانه بارشی از بعداز ظهر امروز یکشنبه در استان فعال می شود که سبب وزش باد، گاهی شدید و بارش باران در پاره ای نقاط احتمال رگبار و رعد و برق وجود دارد و در ارتفاعات بارش باران، برف و مه پیش بینی شده است.  

مهدی کمالی اظهارداشت: این سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان فعال است به ویژه امشب تا صبح دوشنبه در نیمه شمالی استان در شهرستان های رازوجرگلان، مانه و سملقان، بجنورد و شمال شیروان و شمال گرمه و جاجرم سبب بارش باران خواهد شد.  

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی تا اوایل صبح سه شنبه در استان فعال است افزود: با توجه به رگباری بودن بارندگی، احتمال صاعقه و آب‌گرفتگی معابر وجود دارد همچنین پدیده مه موجب کاهش دید افقی در جاده های کوهستانی می شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مردم استان تا صبح روز سه شنبه کاهش محسوس دمای هوا به میزان ۶ تا هشت درجه سانتیگرد را تجربه می کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *