مدیریت بحران گیلان نسبت به بارندگی‌های سنگین هشدار داد

امیر مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به بارندگی‌های شدید و رگباری طی امروز یکشنبه تا سه شنبه در گیلان افزود: باید طی این مدت مردم و دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای مقابله با مشکلات احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه هواشناسی گیلان تا ۱۰۰ میلیمتر بارندگی را در این مدت برای استان پیش بینی کرده‌است، گفت: بعد از صدور هشدار هواشناسی به دستگاه‌ها و فرمانداران دستگاه های امدادی و خدماتی آماده‌باش داده شده تا پیش‌بینی‌های لازم را برای این منظور داشته باشند.

وی با اشاره به پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات بیان داشت: در این میان به فرمانداران شهرستان های ماسال، رودسر، سیاهکل، شفت و رودبار نیز اعلام شده که تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث احتمالی را داشته باشند و اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی‌ها برای آماده‌باش تا سطح دهیاری‌ها در شهرستان های مختلف استان گیلان انجام شده است.

 مرادی افزود : برای پیشگیری از هر گونه حوادث احتمالی مردم باید از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها پرهیز و در زمان رعد و برق شدید از حضور در فضای باز خودداری کنند و در مکانی امن پناه بگیرند.

باران‌های شدید و رگباری از صبح امروز یکشنبه در مناطق مختلف گیلان آغاز شده‌است. بر اساس اعلام هواشناسی استان سامانه بارشی سرد که از امروز وارد گیلان شده تا سه شنبه هفته جاری ادامه دارد که در این مدت شاهد بارش باران‌های شدید و رگباری در جلگه و برف در ارتفاعات خواهیم بود.

این سامانه سرد و بارشی در این مدت منجر به کاهش شدید دما بین ۵ تا ۱۵ درجه، آبگرفتگی، بالاآمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *