تامین مسکن سیل زدگان کشور از تاکیدات رئیس جمهور است

«محمد حسن نامی» روز چهارشنبه در جریان سفر به شهرستان محلات و در بازدید از مناطق سیل زده دشت سیلار نیمور این شهرستان در گفت و گو با ایرنا افزود: در جریان سیل اخیر کشور، یک هزار و ۴۵۱ واحد مسکونی در روستاها و یک هزار و ۱۴۲ واحد مسکونی در شهرها تخریب و ۶ هزار و ۵۰ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیدند.

وی بیان کرد: در راستای کمک به این بخش و تامین مسکن برای سیل زدگان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت کار خود را در بسیاری از مناطق آغاز کرده و شمار زیادی از سفت کاری ها انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: تمرکز کار در این بخش بیشتر در مناطق سردسیر است و کار در این مناطق با سرعت ویژه دنبال می شود.

نامی تصریح کرد: اولویت مهم  دیگر مدیریت بحران کشور در سیل اخیر، زمین های کشاورزی است و بحث قنوات و کانال ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی گفت: در جریان سیل اخیر کشور، بخشی از زمین های کشاورزی و باغات، کانال آب و قنوات شهرستان محلات دچار آسیب جدی شدند که در این سفر این مناطق از نزدیک بازدید می شوند و از هیچ کوششی در راستای کمک به این مناطق دریغ نمی شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: پاک کردن زمین های کشاورزی از رسوبات در این منطقه با جدیت دنبال می شود، زیرا بخشی از زمین های کشاورزی محلات به دلیل معادن آهکی و رسوبات آهکی خسارت زیادی را متحمل شده اند.

نامی بیان کرد: شمار زیادی استخرهای پرورش ماهی که در مسیر رودخانه های کشور نیز بوده اند آسیب های جدی دیده اند که این بخش و لایروبی قنوات نیز از دیگر اولویت ها است که با جدیت دنبال می شود.

وی گفت: در راستای لایروبی قنوات اقدامات خوبی در سطح کشور صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *