نقشه پهنه‌بندی رانش زمین در منطقه بدرانلوی بجنورد تهیه می‌شود

جواد نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرگار ایرنا اظهارداشت: یکی از راهکارهای مهم برای کاهش خسارت ‌های ناشی از وقوع زمینف ‌لغزش‌ها و شناسایی این مناطق به منظور رعایت فاصله مجاز از آنها است و به‌ این منظور باید نقشه پهنه ‌بندی خطر زمین ‌لغزش دقیقی برای این مناطق تهیه شود.

وی عنوان کرد: انجام این مطالعات در سفر معاون هماهنگی، پیشگیری و کاهش خطر پذیری سازمان مدیریت بحران کشور مطرح و با آن موافقت شد و امید می رود به زودی اقدامات در این زمینه آغاز شود. 

وی افزود: رانش زمین در دهستان بدرانلو دغدغه و معضل برای انجام پروژه های عمرانی و ساخت و ساز بویژه در روستاها است و پیش از این خسارت هایی از رانش زمین و خسارت در برخی از روستاهای این دهستان گزارش شده است. 

نظری خاطرنشان کرد: پس از سیل ۹۸ و خسارت های ناشی از رانش زمین، پژوهشکده سوانح کار مطالعه را در دستور کار قرار داد و به انجام رساند، این مطالعات به صورت نقطه ای انجام شد اما نیاز است که مطالعات پهنه بندی هم انجام شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود از تدوین ۲ سند بالادستی برای کمک به مدیریت بحران استان خبر داد و گفت: سند کاهش خطر حوادث و سوانح و سند آمادگی پاسخ در استان تدوین می شود تا براساس آن، اقدامات دستگاه‌های مختلف برای مدیریت بحران اثر بخش شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: این اسناد به عنوان سند بالادستی برای کاهش خطرات و نیز پیشگیری از حوادث تدوین و تهیه می شود.

به گزارش ایرنا ۳۵ روستای منطقه دهستان بدرانلوی شهرستان بجنورد با بیش از ۳۲ هزار نفر جمعیت در معرض خطر رانش قرار دارند.

رانش زمین در فروردین ماه سال ۹۸ سبب تخریب کامل چند واحد مسکونی روستایی شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *