آماده باش اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند تا پایان هفته

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری شهرستان دماوند، رضا طاهرخانی روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان از تلاش های شبانه روزی اعضای ستاد مدیریت بحران، نیروهای نظامی، انتظامی و همچنین همکاری و همیاری نیروهای بسیج، گروههای جهادی و مردم، در سیل اخیر شهرستان دماوند قدردانی کرد.

وی افزود: در بحث مدیریت بحران، اولین اولویت حفظ جان مردم و به حداقل رساندن خسارت های جانی، مالی و شناسایی نقاط ضعف و قوت است که در سیل اخیر شهرستان دماوند با اطلاع رسانی به موقع، اقدامات پیشگیرانه و هماهنگی خوب اعضا شاهد کمترین خسارت جانی و همچنین مدیریت خوب بحران در مناطق درگیر سیل بودیم.

طاهر خانی با اشاره به گزارش هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارش شدید باران، رگبار و ورزش باد شدید در شهرستان گفت: با توجه به ورود جو ناپایدار هوا در شهرستان دماوند، تمامی نیروهای ستادی، خدماتی، آتش نشانی و اورژانس تا پایان هفته جاری در آماده باش خواهند بود.

وی از مسافران و شهروندان عزیز شهرستان دماوند درخواست کرد تا از اسکان و توقف در بستر رودخانه ها و تفرجگاه و پارک خودرو در کنار رودخانه های شهرستان  خودداری کنند و دستگاههای خدمات رسان نسبت به اطلاع رسانی اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس ستاد بحران شهرستان دماوند گفت:  اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان سریعا نسبت تشکیل جلسه هماهنگی در مجموعه های خود اقدام و نسبت به سازماندهی نیرو ها و ماشین الات خود اقدام کنند؛ شهرداری ها و دهیاریها نیز به پاکسازی جوی ها، آبراهه ها، دهانه پل ها و لاریرپبی رودخانه های حوزه استحفاظی خود اقدام نمایند تا در صورت بارش آب گرفتگی به دلیل انسداد محل آبروها مشاهده نشود.

فرماندار شهرستان دماوند در پایان با اشاره به آمادگی صد در صدی ستاد بحران شهرستان دماوند در مقابله با حوادث احتمالی گفت: از کوهنوردان در خواست می شود تا آخر هفته جاری از رفتن به ارتفاعات شهرستان جدا خودداری کنند و اداره جهاد کشاورزی نیز نسبت به عدم جابه جایی عشایر در ارتفاعات و استقرار آنها در مناطق امن اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *