تمهیدات لازم برای مقابله با سیل احتمالی در پلدختر فراهم شود

به گزارش خبرنگار ایرنا حمیدخادم روز پنجشنبه در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان پلدختر اظهار کرد:  پیش بینی بارش های سیل آسای احتمالی برای روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه در استان به ویژه قسمت های شرقی و شمال شرقی اعلام شده است که بخشی از حوضه آبریز شهرستان پلدختر را نیز در بر می گیرد.

وی افزود: بر این اساس دستگاه های متولی برای جلوگیری از خطرات احتمالی سیلاب به ویژه در حاشیه رودخانه ها، اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

سرپرست فرمانداری پلدختر گفت: به باغداران و کشاورزان توصیه می شود موتور تلمبه و پمپاژهای آبرسانی کف و حاشیه رودخانه را تا اطلاع ثانوی برای جلوگیری از خسارت به محل امنی جابجا کنند و افراد و دامداران در مسیر سیلاب و رودخانه ها قرار نگیرند.

خادم بر اطلاع رسانی جهت پیشگیری از بروز هرگونه خسارت احتمالی سیلاب در حاشیه رودخانه ها تاکید و یادآور شد: بنابراین، مدیران دستگاه ها باید طی روزهای اعلام شده در شهرستان باشند و دستگاه های خدمات رسان نیز تجهیزات و امکانات خود را برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی و بحران آماده نمایند.

وی با تاکید بر رفع انسداد آبراه های شهری بیان کرد: رسانه ها نیز اطلاع رسانی لازم را انجام و پیام های پیشگیرانه را به مردم انتقال دهند تا شهرستان با خطر و مشکلی مواجه نشود.

خادم پیشگیری، آمادگی و اطلاع رسانی به موقع در مواقع بحران را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: مدیریت، نظم و ایجاد امنیت لازم در زمان وقوع حادثه و بحران از ضروریات است که اگر هماهنگی در این راستا صورت نگیرد چالش ایجاد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *