بارندگی رگباری در خراسان جنوبی/ مردم در مسیل‌ها قرار نگیرند

سید ابوالحسن میرجلیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس این اخطاریه و هشدار سطح زرد هواشناسی، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در منطقه ادامه دارد و متاثر از جریانات مونسونی ضمن افزایش ابر وقوع رگبار و رعد و برق در مناطقی از استان محتمل است.

وی گفت: بارندگی‌ها بیشتر رگباری و نقطه‌ای است که در بازه زمانی کم شاهد بارش قابل توجه باران خواهیم بود و احتمال جاری شدن روان‌آب وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: هرچند میزان بارندگی در خراسان جنوبی مانند سایر استان‌ها نیست اما باید تمهیدات لازم برای مواجهه با بارندگی و پیشگیری از خسارات احتمالی به کار گرفته شود.

وی با اشاره به بارندگی ۲ روز اخیر در شهرستان طبس افزود: روز گذشته در بازه زمانی کم ۲۰ میلیمتر بارندگی در شهرستان طبس به ثبت رسید که آب‌شستگی برخی راه‌های عشایری را به دنبال داشت.

میرجلیلی گفت: سه واحد مسکونی نیز دچار آبگرفتگی شد که بلافاصله امدادگران وارد عمل شدند و قطعی برقی متاثر از طوفان نیز طی ۲ ساعت برطرف شد.

وی با تاکید مجدد بر اینکه بارندگی‌های فصل تابستان ماهیت رگباری دارد از مردم خواست در هفته‌های آتی نیز از قرار گرفتن در مناطق سیل‌خیز خودداری کنند.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هم اعلام کرد: امروز گاهی وزش تندباد و گرد و خاک، آسمانی غبارآلود و کاهش کیفیت هوا قابل پیش‌بینی است.

براساس این اطلاعیه و اخطاریه جوی از فردا (جمعه) تا اوایل هفته آتی در برخی ساعات سرعت وزش باد شدیدتر خواهد شد.

همچنین متاثر از جریان‌های مونسونی و ناوه کم‌ارتفاع تراز میانی جو ضمن افزایش ابر، وقوع رگبار و رعد و برق در نقاطی از جنوب شرق، جنوب غرب و و مرکز استان دور از انتظار نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *