چهارمحال و بختیاری برای مهار مخاطرات بارش‌های فصلی در حالت آماده‌باش قرار گرفت

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست اورژانس ۱۱۵ و رییس مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری عصر چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران این استان که به منظور آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای پیشگیری و مهار مخاطرات ناشی از بارش‌های موسمی مانسون برگزار شد، اظهار داشت: ۵۶ پایگاه و ۴۰۰ نیروی عملیاتی اورژانس استان در حالت آماده باش قرار گرفته است.

محمد حیدری ادامه داد: علاوه‌بر آن عمل‌های جراحی غیرضروری در بیمارستان های استان به حال تعلیق درآمده است تا چنانچه در صورت بروز حادثه‌ای نیاز به جراحی اورژانسی باشد مشکلی بوجود نیاید.

وی همچنین از آماده‌سازی اورژانس هوایی استان خبر داد و گفت: چنانچه وضعیت جوی استان مساعد باشد و نیاز به امدادرسانی هوایی وجود داشته باشد، می‌توان از این ظرفیت نیز استفاده کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از آماده‌باش اکیپ‌های راهداری و تجهیز امکانات این اداره‌کل خبر داد و گفت: در صورت بروز حوادثی نظیر سیل و رانش کوه چنانچه در محورهای ارتباطی اختلالی شکل گیرد نیروهای راهداری برای رفع مشکل تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.

روح‌الله غلامی افزود: همچنین تمامی مرخصی‌ها و ماموریت‌های کارکنان این اداره‌کل تا روز دوشنبه لغو شده است.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از ارسال ۱۰ هزار پیامک اطلاع‌رسانی به عشایر استان خبر داد و گفت: تمام تلاش این اداره‌کل بر این است تا با اطلاع‌رسانی و هدایت عشایر به نقاط امن از بروز خسارت جانی جلوگیری کند.

یحیی حسین‌پور افزود: برخی عشایر در نقاط کوری از نظر ارسال پیامک قرار دارند که انتظار می‌رود صداوسیما  با رادیو نسبت به اطلاع رسانی به این عشایر اقدام کند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با بیان اینکه به کشاورزان استان در خصوص جمع آوری محصولات خود اطلاع‌رسانی شده است، اظهار داشت: با ارسال پیامک و همچنین ارسال پیام در شبکه‌های مجازی از کشاورزان درخواست شده تا قبل از آغاز بارش‌ها نسبت به جمع‌آوری محصولات خود اقدام کنند.

حسین برزگر افزود: همچنین از شیلات‌داران درخواست شده تا نسبت به تنظیم آب مزارع خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: یگان‌ حفاظت امور اراضی سازمان نیز در حال گشت‌زنی در اراضی کشاورزی و اطلاع‌رسانی به کشاورزان است.

به گفته سازمان هواشناسی، سامانه بارشی از شامگاه چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری فعال می‌شود و تا روز دوشنبه به فعالیت خود ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا، از اواسط خرداد و همزمان با گرما در نیم کره شمالی زمین، در شبه قاره هند شاهد باران‌های سیل‌آسا هستیم. با بارش‌های سیل‌آسا طوفان‌های موسمی در این منطقه رخ می‌دهد که به مانسون مشهور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *