آمادگی مسوولان تفت برای مقابله با سیل احتمالی/ مرخصی‌ها لغو و ورود به مناطق ییلاقی ممنوع شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد دهشیری روز یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان تفت افزود: با توجه به احتمال بارش سیل آسای باران، شهرداران و بخشداران به همراه دهیاران و شوراهای روستا از تمامی رودخانه‌ها، سیل بندها و پل‌های شهرستان تفت به صورت موردی بازدید کرده و در صورت نیاز جهت رفع خطر آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: ارگان های مختلف شهرستان در راستای ایمن سازی تجهیزات خود جهت جلوگیری از خرابی سیل احتمالی اقدام کنند و جهاد کشاورزی نسبت به ایمن سازی قنوات تدابیر لازم را بیندیشد.

وی اظهار داشت: هر گونه حفاری غیر ضروری تا اعلام شرایط عادی در شهرستان ممنوع است و همچنین ورود به تفرجگاه های شهرستان به ویژه دره گاهان و چشمه تامهر جهت جلوگیری از خطر سیل احتمالی از روز چهارشنبه تا جمعه ممنوع اعلام می شود.

فرماندار تفت بر لزوم شناسایی تجهیزات و ظرفیت های بومی و محلی در هر منطقه تأکید کرد تا در صورت وقوع سیل بتوان از آنها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه کلیه ادارات و زیرمجموعه آنها تا عادی شدن شرایط در آماده باش کامل هستند، تصریح کرد: هر گونه مرخصی یا مأموریت تا اطلاع ثانوی لغو می باشد و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان باید در دسترس باشند.

دهشیری بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی مردم تأکید کرد و افزود: رسانه ها بدون آنکه دلهره و ترس به مردم منتقل شود، هشدارها و آگاهی لازم را در این زمینه اطلاع رسانی کنند.

بنا بر پیش بینی سازمان هواشناسی، بخش وسیعی از کشور و از جمله استان یزد طی هفته جاری تحت تاثیر سامانه بارشی جدیدی قرار می گیرد که پیامد آن بارش های سنگین و جاری شدن سیل می باشد.

تفت در دامنه شیرکوه بعنوان بلندترین قله استان یزد و در جنوب غرب استان یکی از مناطقی است که پیش بینی شده با بارش های زیاد و سیل احتمالی روبرو شود؛ این شهرستان که از مناطق ییلاقی و مفرحی برخوردار است در تمام فصول سال، کانون توجه گردشگران این استان و دیگر نقاط کشور است. 

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *