بازرس کل استان فارس: علت وقوع سیل استهبان در حال بررسی است

کاظم اکرمی یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با وقوع سیل در شهرستان استهبان در عصر جمعه ۳۱ تیرماه و فوت و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستوری مبنی بر بررسی ابعاد مختلف این حادثه و نظارت و ارزیابی روند امدادرسانی به سیل زدگان داد که در این راستا تلاش شد تا با حضور در محل حادثه در جریان امور قرار بگیریم.
بازرس کل استان فارس ادامه داد: به همراه کارشناسان و بازرسان بازرسی کل استان با حضور در محل حادثه موضوع را از نزدیک مورد بررسی قرار دادیم و ابعاد و زوایای مختلف حادثه و روند امدادرسانی به سیل ‌زدگان و مصدومان مورد نظارت دقیق قرار گرفت.

بازرس کل استان فارس: علت وقوع سیل استهبان در حال بررسی است

اکرمی اضافه کرد: روز شنبه یکم مردادماه سفر یک روزه به استهبان داشتیم و این بازدید در بعدازظهر همان روز نیز با حضور وزیر کشور، استاندار فارس، فرمانده سپاه فجر استان و رییس کل دادگستری استان ادامه داشت.
این مقام مسئول گفت: در حال حاضر کارشناسان ما در محل حادثه مستقر  و در حال بررسی موضوع هستند، در واقع‌ ارائه گزارش مربوط به تخلفات احتمالی سیل بر عهده ما است و ما این مسئله را از این جهت مورد ارزیابی قرار می‌دهیم که تخلف گروه یا دستگاهی موجب وقوع این حادثه نشده باشد.
رئیس سازمان بازرسی استان فارس گفت: در صورت وقوع قصور یا تقصیر احتمالی از سوی هر یک از دستگاه‌ها، مراتب مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

بازرس کل استان فارس: علت وقوع سیل استهبان در حال بررسی است

اکرمی عنوان کرد: در بازدید چهار ساعته‌ای که از محل حادثه داشتیم در جریان اقدامات امدادگران هلال احمر نیز قرار گرفتیم و می‌توان گفت هلال احمر فارس در طول این مدت اقدامات قابل توجهی برای کمک به مردم و پیدا کردن اجساد جانباختگان انجام داده است.
بازرس کل استان فارس ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومان، ابراز کرد: هدف ما کمک به مصدومان و التیام بخشی به خانواده متوفیان است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه مثمرثمر واقع شویم.
پیش از این، رئیس سازمان بازرسی کل کشور شنبه اول مردادماه ۱۴۰۱ با صدور دستوری به بازرس کل استان فارس مأموریت داد که ضمن حضور در مناطق سیل‌ زده استهبان، ابعاد مختلف حادثه و روند امدادرسانی به سیل زدگان را مورد نظارت و ارزیابی قرار دهد.

در پی بارش شدید باران فصلی عصر روز جمعه در ارتفاعات بین نیریز و استهبان و طغیان روخانه و جاری شدن سیل در این منطقه، پیکرهای ۲۲ نفر کشف شده و تلاش برای یافتن یک فرد مفقود ادامه دارد.
پیش از این، پزشکی قانونی استان فارس اسامی ۲۰ قربانی سیل روز جمعه استهبان را اعلام کرد.
استهبان در فاصله ۱۷۴ کیلومتری شیراز قرار دارد.

در این پیوند، رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با استاندار فارس، ضمن پیگیری حادثه سیل، در جریان آخرین جزئیات و اطلاعات عملیات جست‌وجوی ناپدیدشدگان قرار گرفت.
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در تماس تلفنی با محمدهادی ایمانیه، با تاکید بر رسیدگی سریع به قصورهای احتمالی، به استاندار فارس دستور داد از ظرفیت همه دستگاه‌های ملی و محلی برای جبران خسارات آسیب‌دیدگان و تسکین آلام داغ‌دیدگان استفاده کند.
محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز در تماس تلفنی با استاندار فارس بر ضرورت پیگیری قاطع و سریع حادثه سیل شهرستان استهبان تأکید کرد.

در پی وقوع سیل استهبان، احمد وحیدی وزیر کشور روز شنبه اول مردادماه با هدف رسیدگی به وضعیت سیل در استهبان، بازدیدی هوایی از منطقه وقوع سیل داشت. وی در این سفر بر پرداخت حقوق کامل خسارت دیدگان از سیل تأکید کرد و گفت: ساماندهی منطقه رودبال در دستور کار وزارت کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *