اجرای پروژه ۳۰۰ هکتاری بیابان‌زدایی، مدیریت هرزآب و کنترل روان‌آب در نیشابور

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیشابور گفت: پروژه ۳۰۰ هکتاری بیابان‌زدایی، مدیریت هرزآب و کنترل روان‌آب‌ها از کانون‌های فرسایش بادی شهرستان نیشابور در حال اجراست.

حسین سهرابی افزود: با توجه به اهمیت اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی در کانون‌های فرسایش بادی و مناطق تحت تاثیر آن پروژه مدیریت روان‌آب در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی بیابانی منطقه اکبرآباد بخش مرکزی شهرستان نیشابور در حال اجراست.

وی ادامه داد: اعتبار این پروژه بالغ بر ۴۵۰۰ میلیون ریال است که از محل اعتبارات ملی تامین شده و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری‌ خواهد رسید.

سهرابی عنوان کرد: هدف از اجرای این پروژه که به صورت هلالی‌های آبگیر احداث می‌شود، کنترل هرزآب‌های سطحی حاصل از بارندگی و کمک به بهبود وضعیت پوشش گیاهی منطقه از طریق بذرپاشی بذور گیاهان بیابانی است.

وی اظهار کرد: حدود ۴۰ درصد از وسعت شهرستان نیشابور که بالغ بر ۲۲۰ هزار هکتار است، پهنه‌های بیابانی است که مدیریت و کنترل آن از مهمترین دغدغه‌های اداره منابع طبیعی شهرستان بوده و در این راستا علاوه بر اجرای پروژه‌های مصوب و حفاظت و حراست این مناطق به ویژه جنگل‌های دست کاشت توسط نیروهای یگان حفاظت شهرستان، نیازمند مشارکت جدی بهره‌برداران، دامداران و ساکنان مجاور مناطق بیابانی در این امر مهم است.

به گزارش روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیشابور دوستداران منابع طبیعی و محیط زیست می‌توانند هرگونه تخریب، تصرف و قطع غیرمجاز درختان و بوته‌های جنگلی، مرتعی و بیابانی را با شماره‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *