۲۰۰ هکتار از بیابان‌های آرادان نهال‌کاری شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان گفت: ۲۰۰ هکتار از اراضی بیابانی منطقه ده‌نمک آرادان نهال‌کاری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، محمد معین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با این اداره کل، عملیات بیابان‌زدایی و مقابله با پدیده گرد و غبار در مساحتی معادل ۲۰۰ هکتار از اراضی بیابانی حسین‌آباد ده‌نمک آرادان در حال انجام است.

وی گفت: بنابر مطالعات انجام‌شده، طرح مدیریت مناطق بیابانی به‌منظور کنترل کانون‌های گرد و غبار در این منطقه و محافظت از خطوط راه‌آهن و جاده تهران- مشهد، برنامه نهال‌کاری در منطقه حسین‌آباد ده‌نمک به مرحله اجرا درآمد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان عنوان کرد: عملیات نهال‌کاری با هدف بیابان‌زدایی، مقابله با پدیده گرد و غبار و کاهش آلودگی هوا در منطقه صورت می‌گیرد.

معین افزود: این برنامه با هدف اقدام ملی مقابله با بیابان‌زایی، تعدیل اثرات خشکسالی و مقابله با آثار زیان‌بار گرد و غبار به مرحله اجرا درآمده است که با این اقدام ضمن کنترل بخشی از گرد و غبار، زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال بین جوامع محلی و ارتقای سطح دانش و آگاهی آحاد جامعه نسبت به فرهنگ منابع طبیعی فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اقدام لازم برای آماده‌سازی عملیات نهال‌کاری ازجمله چاله‌زنی، کاشت نهال تاغ و آتریپلکس و آبیاری در سطح ۲۰۰ هکتار با کارفرمایی شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه حرم تا حرم به پیمانکاری یک شرکت در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *