مرگ تدریجی تاریخ با جاری نبودن زاینده‌رود

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زاینده‌رود با اصفهان و تمدن این شهر عجین شده است، جاری نبودن آن مرگ تدریجی برای تاریخ و دنیا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان،  مجید نادرالاصلی با اشاره به تبعات جاری نبودن زاینده‌رود در اصفهان، اظهار کرد: زاینده‌رود با اصفهان و تمدن این شهر عجین شده است، جاری نبودن آن مرگ تدریجی برای تاریخ و دنیا خواهد بود.

وی با بیان اینکه زاینده رود موجب تثبیت جایگاه تاریخی اصفهان می‌شود، ادامه داد: جایگاه تاریخی نقش ممتازی برای اصفهان است و جاری نبودن زاینده‌رود موجب بروز آثار زیست‌محیطی و آلایندگی‌های شدید در اصفهان شده و بر جغرافیای اصفهان و مسئله فرونشست این شهر تأثیر گذاشته است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مسئله جاری نبودن آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان، مسئله‌ای نیست که بتوان به سهولت از آن گذشت و باید برای حل آن چاره‌ای اندیشید، افرادی که پوست و خونشان با اصفهان عجین است می‌دانند که موضوع اصفهان‌گریزی نیست، بلکه می‌خواهیم مشکلات اصفهان را رفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فرونشست تهدیدی برای آثار تاریخی اصفهان است، گفت: اصفهان در گذشته با حقابه‌ای که داشته باغ‌شهر نامیده شده است و امروز از آن باغ‌شهر چیزی باقی نمانده است که البته همین مقدار کم نیز استفاده عام دارد و مردم سراسر کشور و گردشگران خارجی از این موقعیت استفاده می‌کنند، اما خشکی زاینده‌رود و مسائل زیست محیطی این موقعیت را از بین برده است.

نادرالاصلی با اشاره به سخنان برخی مسئولان کشوری و اعتراض به موارد مطرح شده از سوی آنها، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور از اصفهان بازدید داشتند و از نزدیک شاهد مشکلات اصفهان بودند که جای تقدیر دارد، اصفهان دارای ظرفیت‌های خوبی است و نباید به این روز بیفتد؛ توجه ویژه به مسئله جاری بودن زاینده‌رود برای بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها بسیار مهم است.

وی در خصوص ابعاد مهاجرت‌پذیری اصفهان، اظهار کرد: اصفهان امروزه به دلایل متعدد و برای ایجاد اشتغال جنبه مهاجرت‌پذیری دارد و شاهد مهاجرت از استان‌های مختلف و همجوار به اصفهان به دلیل امکاناتی که این شهر تاریخی دارد، هستیم.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان در تمام رشته‌های متعدد هنرمندان توانمندی دارد و باید به این مسئله توجه داشته باشیم، گفت: اصفهان به دلیل وجود فرصت‌های موجود شهری مهاجرپذیر است، امروز بسیاری از کارگاه‌ها، اداره‌ها و صنایع در اصفهان وجود دارد که مهاجران در آن مشغول به فعالیت هستند و با جاری بودن زاینده‌رود رونق و آبادانی بیشتری در این شهر شکل می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *