اجرای عملیات بیابان زدایی در ۴۵۰ هکتار از اراضی شهرستان سمنان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از برنامه ریزی و اجرای عملیات بیابان زدایی در ۴۵۰ هکتار از اراضی شهرستان سمنان از محل اعتبارات ملی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

معصومه منظمی اظهار کرد: در راستای اهداف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و اجرای طرح «۱۴۰۰*۱۴*۳»  در خصوص مدیریت مناطق بیابانی با استناد به طرح های مطالعات مناطق بیابانی، عرصه‌ها جهت اجرای عملیات بیابان زدایی در مناطق هفت قدیر، شرق و غرب حاجی آباد و جنوب دلازیان در حوزه شهرستان سمنان مکان‌یابی گردید.

وی افزود: این عملیات شامل پروژه کنترل هرز آب و بذرپاشی در سطح ۱۰۰ هکتار، نهال کاری ۵۰ هکتار با گونه های تاغ و آتریپلکس و اجرای عملیات پرورشی در سطح ۳۰۰ هکتار و با تصویب اعتبار۶۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در سال جاری اجرا می‌گردد.

منظمی ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه‌ها استحصال نزولات آسمانی، حفظ خاک و افزایش پوشش گیاهی و مقابله با پدیده گرد و غبار و جوان سازی تاغزارهای موجود و مبارزه با آفات و بیماری‌ها است

وی افزود: این مناطق فاقد پوشش گیاهی است و امیدواریم این نهال کاری و بذرپاشی موجب افزایش پوشش گیاهی و حفاظت خاک در منطقه گردد.

منظمی در خاتمه ابراز امیدواری کرد اجرای این پروژه ها در قالب طرح‌های مدیریت مناطق بیابانی بتواند در پیشگیری از بیابان زایی و توسعه پایدار شهرستان موثر واقع گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *