آغاز آبیاری پروژه‌های بیابان‌زدایی در سمنان

مسؤول واحد بیابان‌زدایی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از آغاز اجرای عملیات آبیاری پروژه‌های بیابان‌زدایی منطقه ملامحمود (عطیه) و شرق اعلا در سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان، امیر بیدختی گفت: در راستای رسیدن به اهداف بیابان‌زدایی در مساحت ۳۵۰ هکتار از اراضی جنوب سمنان، سه نوبت آبیاری همراه با مرمت تشتک‌ها آبیاری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات طرح ملی بیابان‌زدایی سال ۹۹ در دست اقدام است.

وی افزود: اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی سبب مقابله با فرسایش بادی و کاهش خسارات ناشی از آن، حفاظت از منابع زیستی و اقتصادی منطقه، جلوگیری از مدفون شدن اراضی کشاورزی در زیر ماسه‌های روان، افزایش پوشش گیاهی و بهبود وضعیت مراتع منطقه ایجاد اشتغال و افزایش درآمد ساکنان منطقه می‌شود.

بیدختی حفظ و نگهداری از تاغ‌زارهای ایجادشده را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: این تاغ زارها که به‌عنوان جنگل‌کاری دست کاشت بیابانی در کشور منحصربه‌فرد بوده، در سال‌های ۹۸ و ۹۹ و با تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی با کاشت نهال‌های بیابانی گونه‌های تاغ و آتریپلکس ایجاد شده است.

مسؤول واحد بیابان‌زدایی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: مراقبت و نگهداری از این عرصه‌ها در قالب اجرای طرح‌های آبیاری سنواتی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *