خشکسالی مهم‌ترین بحران کشاورزی سمنان/ کشاورزان آسیب‌دیده حمایت می‌شوند

رئیس اداره بحران سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه خشکسالی مهم‌ترین بحران بخش کشاورزی در این استان است، گفت: کشاورزان آسیب‌دیده با استمهال تسهیلات حمایت می‌شوند.

امیر رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با بیان اینکه خشکسالی مهم‌ترین بحران بخش کشاورزی در کشور و همچنین استان سمنان است، اظهار کرد: کشاورزان آسیب‌دیده با استمهال تسهیلات حمایت می‌شوند.

رئیس اداره بحران و مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: این خشکسالی تبعات فراوانی در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی، منابع طبیعی، دامی و همچنین عشایر دارد.

وی با اشاره به اقدامات دولت برای حمایت از کشاورزان آسیب‌دیده از خشکسالی افزود: کشاورزان و دامداران آسیب‌دیده از خشکسالی بر اساس ردیف اعتباری «امهال بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه» حمایت می‌شوند.

رضوی با بیان اینکه استمهال تسهیلات به کشاورزان آسیب‌دیده از خشکسالی بر اساس ردیف اعتباری مصوبه هیأت دولت که به همه استان‌ها اعتبار آن اختصاص یافته است، صورت می‌گیرد، گفت: این اعتبار باید به کمک استانداری، شورای هماهنگی بانک‌ها و سازمان جهاد کشاورزی جذب شود.

وی تصریح کرد: جمع اعتبارات اختصاص یافته برای استمهال تسهیلات به کشاورزان آسیب‌دیده از خشکسالی در این مرحله به استان سمنان ۲۶۴ میلیارد ریال است.

رئیس اداره بحران و مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: رئیس کارگروه امهال تسهیلات در شهرستان‌ها فرماندار و یا نماینده او و دبیر کارگروه مدیر جهاد کشاورزی است.

رضوی خاطرنشان کرد: اسامی کشاورزان و دامداران آسیب‌دیده از بلایای طبیعی ازجمله خشکسالی در کارگروه یادشده در هر شهرستان مطرح می‌شود و اعضای کارگروه شامل نماینده فرمانداری، جهاد کشاورزی و بانک‌های عامل مراتب وقوع خسارت را تائید می‌کنند و لیست آن برای اجرای امهال به بانک‌های عامل مربوطه منعکس می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *