عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در ۱۳ روستای درگیر سیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌غربی گفت: سیل ۱۳ روستا در استان را درگیر کرده و هلال احمر استان در حال امدادرسانی و توزیع اقلام زیستی میان آسیب دیدگان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی، امیر جعفرزاده در مورد آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان  اظهار داشت: از عصر دیروز که بارندگی‌های شدید و سیل آسا را شاهد هستیم و به ویژه در شمال استان روستاهای شهرستان‌های چایپاره، چالدران، پلدشت و خوی این بارندگی‌های خسارات وارد کرده و ۱۳ روستای این شهرستان ها در گیر سیل هستند.

وی افزود: در پی این اتفاق ۱۰ تیم عملیاتی هلال احمر استان شامل ۳۲ امدادگر و داوطلب برای امدادرسانی وارد عمل شدند.

جعفرزاده گفت: تیم‌های عملیاتی از شعب چایپاره، چالدران، پلدشت و خوی به مناطق اعزام شدند و در مجموع چهار دستگاه خودروی کمک‌دار و ۳ دستگاه آمبولانس  برای امدادرسانی استفاده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: بر اساس برآوردهای اولیه برابر گزارشات دریافتی نیروهای عملیاتی تا ساعت ۲۳:۲۱ شب گذشته بیشترین آبگرفتگی مربوط به روستاهای اعلامی در شهرستان چایپاره بوده که نیروهای عملیاتی تا کنون نسبت به تخلیه آب از منازل روستایی و محل‌های نگهداری احشام و علوفه دامی اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: در روستای آغجا قشلاق شهرستان خوی نیز ۱۰ باب منزل مسکونی توسط نجاتگران آب از محوطه منازل تخلیه شده است.

جعفرزاده خاطرنشان کرد : سایر ملزومات تخصصی عملیات با توزیع اقلام زیستی برابر ارزیابی‌های انجام شده توسط تیم‌های ارزیابی در سطح خانوارهای متاثر از سیل مزبور همچنان ادامه دارد و گزارشات تکمیلی اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *