۵۰۰ راس دام سبک در هرمزگان براثر بارندگی و تگرگ تلف شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: ۵۰۰ راس دام سبک درپی بارش باران و تگرگ شبانه‌روز گذشته در دهستان کوهشاه بخش احمدی شهرستان حاجی آباد تلف شدند.

مهرداد حسن زاده عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اتفاق در روستاهای چاه بُنه، مرزاندر، احمدآباد، چالغان و گدارشاه در دهستان کوهشاه از توابع احمدی حاجی آباد رخداده است.

وی ادامه داد: سه چشمه در روستاهای مرزاندر، شریک آباد و چالغان دچار خسارت و ۱۴ راه روستایی آسیب دیدند که آسیب به راه‌ها به سرعت قابل ترمیم است و روز آینده این مساله حل می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد:‌ همچنین پنج هزار و ۵۰۰ متر خط لوله انتقال آب شرب و سه هزار متر خط لوله انتقال آب آبشخور دام در دهستان کوهشاه احمدی که تا کنون شاهد بیشترین میزان بارش‌ها بوده تخریب شدند.

حسن زاده اشاره کرد: افزون بر ۴۰ میلیارد ریال تا کنون براثر بارش باران به این استان خسارت وارد شده و امید می‌رود در ادامه بارندگی و با رعایت اصول ایمنی و توجه مردم به هشدارها خسارت بیشتری حادث نشود.

وی با بیان اینکه بارندگی تا عصر روز آینده در هرمزگان ادامه می‌یابد، خاطر نشان کرد: بیشترین بارش در روستای چاه‌بُنه دهستان کوهشاه بخش احمدی شهرستان حاجی آباد ثبت شده و در بستک ۲ و هفت دهم میلیمتر، بندرخمیر سه و هشت دهم میلیمتر، بندرعباس ۲ و چهار دهم میلیمتر، بندرلنگه یک میلیمتر، حاجی آباد سه و ۶ دهم میلیمتر و قشم ۲ دهم میلیمتر باران باریده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *