وقوع ۱۰ فقره آتش‌سوزی در اراضی ملی چهارمحال و بختیاری طی یک سال گذشته

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۱۵ هکتار از اراضی ملی استان در قالب ۱۰ فقره آتش‌سوزی طعمه حریق شد.

علیرضا بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۱۵ هکتار از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری در قالب ۱۰ فقره آتش‌سوزی طعمه حریق شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم‌اکنون ۱۱۲ نیروی رسمی و شرکتی به منظور جلوگیری از آتش‌سوزی در اراضی ملی استان مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸، ۱۵ فقره حریق سبب آتش‌گرفتن بیش از ۵۹ هکتار اراضی ملی استان شد، افزود: بیش از ۹۵ درصد حریق‌های اتفاق افتاده در اراضی ملی استان به دلیل عوامل انسانی و سهوی بوده است.

بیگی اضافه کرد: ما در کل استان ۷۱ منطقه بحرانی و ۳۵ منطقه نیمه‌بحرانی از لحاظ آتش‌سوزی داریم.

وی عنوان کرد: تهیه بلوک‌های حفاظتی، تعیین محدوده‌ عمل نیروهای حفاظتی، ایجاد گشت‌ و بازرسی‌های مستمر، بهره‌گیری از نیروهای مردمی و همیاران طبیعت، احداث آتش‌بر، برگزاری مانورهای آمادگی و دوره‌های آموزشی برای بهره‌برداران و مرتع‌داران و تأمین و تکمیل وسایل موردنیاز اطفای حریق در شهرستان‌ها از جمله اقدامات اداره‌کل در راستای پیشگیری از حریق در استان است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری به علت خشکسالی و کمبود بارش‌ها و نبود رطوبت لازم در طبیعت آتش‌سوزی‌ها زودتر آغاز می‌شود و دیرتر به پایان می‌رسد.

وی افزود: امیدواریم با تأمین اعتبار لازم و متناسب با شرایط جوی امسال، کنترل‌ها و نظارت‌ها مستمر باشد تا حداقل مساحت آتش‌سوزی را داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *