اجرای طرح های بیابان زدایی در ۶۶۷ هکتار از اراضی آرادان

مهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آرادان اظهار کرد: طی هفت سال گذشته بیش از هر دوره دیگری عملیات مقابله با بیابان در قالب طرح‌های بیابان‌زدایی در شهرستان آرادان به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید در بالغ‌بر ۶۶۷ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان آرادان، گیاهان و نهال‌های مقاوم به خشکی ازجمله تاغ، قره داغ و آتریپلکس کشت شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان گفت: امسال نیز در ۲۷۵ هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان، گونه‌های تاغ، آتریپلکس و قره داغ کشت شد.

حسینی با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی از شعارها و دغدغه‌های اصلی دولت به شمار می‌رود، افزود: با نزولات جوی، اجرای طرح‌های آبخیزداری، قرق و مدیریت چرا در سال‌های اخیر، تا حد زیادی شاهد رفع خطر بیابانی شدن اراضی شهرستان آرادان بوده‌ایم که البته تداوم این رویه به وضع بارندگی و ادامه طرح‌های یادشده در سالیان آتی بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در قالب کشت نهال‌های مقاوم از گونه‌های قره داغ و آتریپلکس یا اسفناج وحشی باعث تثبیت شن‌های روان در نقاط بیابانی و تقویت پوشش گیاهی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *