سازمان ورزش شهرداری تهران ماهانه ۱۰میلیارد تومان از کرونا خسارت می بیند

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اعلام کرد که بیماری کرونا باعث شده که به صورت مسقیم ماهانه ۱۰ میلیارد تومان خسارت به ورزش شهرداری وارد شود.

امیر محسنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اعلام ستاد ملی کرونا از اسفند ماه سال گذشته تا اطلاع ثانوی فعالیت ورزشی پایتخت تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه بازگشایی مجدد مجموعه های ورزشی شهرداری تابع دستور العمل ستاد ملی کرونا است، تصریح کرد: تا کنون هیچ ابلاغی مبنی بر بازگشایی مجموعه های ورزشی به این نهاد ارسال نشده است.

محسنی اضافه کرد: با شیوع بیماری و تعطیلی اماکن ورزشی نیز بخش پیمانکاری تاسیسات و برون سپاری اماکن متحمل ضرر و زیانی شدند که طبق پیش بینی ها، این رقم محاسباتی ماهانه حدود ۱۰میلیارد تومان است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به اینکه کرونا باعث شده تا ساختار و تدابیر ویژه را برای ورزش پایتخت اتخاذ کنیم، خاطر نشان کرد: با حضور ۸۰نفر از مدیران مجموعه های سازمان ورزش، چگونه اداره مجموعه ها و بازسازی و آماده سازی ها را برای بعد از کنترل و شکست بیماری مورد بررسی قرار گرفت.

وی تهدید کرونا را فرصتی برای بازخوانی ساختار و نیز پایش و آسیب شناسی اماکن ورزشی، به عنوان مهم ترین بازوهای گسترش ورزش همگانی تلقی کرد، افزود: تعریف ۱۰ مگاپروژه (مجموعه های فرسوده ای که نیاز به بازسازی صددرصدی دارند، به همراه ساخت اماکن تجاری در نزدیک خود) و کاهش تعداد اجاره ها، استفاده از مدیریت شناور، استفاده وسیع و گسترده از ظرفیت بخش خصوصی برای انجام سرمایه گذاری های کلان از آن جمله محسوب شده تا پس ازکرونا آن را انجام دهیم.

وی همچنین بر رعایت استانداردها در اماکن ورزشی، مشتری مداری، رعایت شئونات اخلاقی در نوع برخورد و پوشش تاکید کرد: در آینده نزدیک با تشکیل کارگروه هایی در هر منطقه، شورای ورزش مناطق رابه ریاست شهرداران مناطق پایه گذاری کرده تا شهروندان نتیجه این تعامل و همکاری های هدفمند را ببینند.

مدیرعامل سازمان ورزش همچنین از برقراری مبالغی برای جبران خسارت ناشی کرونا به مربیان سازمان ورزش خبرداد و گفت: با شیوع کرونا و تعطیلی تمامی مجموعه های تحت اختیار، بیش از یک هزار و ۲۰۰ مربی نتوانستند درآمدی را کسب کنند.

وی با بیان اینکه این مربیان به صورت درصدی(در جذب هر ورزشکار) ماهانه از سازمان ورزش درآمدی کسب می کردند، افزود: در نشست تعدادی از مربیان مشکلات آنها بررسی تا در جهت رفاه و رفع مشکلات مبالغی برای آنها در نظر گرفته شود.

محسنی به انجام دوشنبه های ورزشی به صورت آنلاین اشاره کرد و افزود: طرح دوشنبه ورزشی از هفته گذشته آغاز شده که هدف از آن گسترش حرکات ورزشی و بازیهای متنوع است تا به صورت آنلاین از شبکه های اجتماعیمربیان و ورزشکاران مطرح کشور در آن مشارکت دارند.

مدیرعامل سازمان ورزش یکی از اهداف مهم این نهاد را مناسب سازی اماکن ورزشی برای سالمندان و معلولان عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۳۰مجموعه ورزشی برای اقشار آسیب پذیر پایتخت مجهز شدند که در صدد هستیم تا این رویکرد را در سال جدید به قوت انجام دهیم.

سازمان ورزش شهرداری تهران بیش از ۲۰۰مجموعه آبی و چند منظوره را تحت اختیار خود دارد.

سازمان ورزش شهرداری تهران ماهانه ۱۰میلیارد تومان از کرونا خسارت می بیند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *