کرونا در قزوین/کاهش ۷۰ درصدی بیماران

شفقنا- سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته به‌منظور پیشگیری از کرونا در قزوین با کاهش ۷۰ درصدی میزان ورودی بیماران به بیمارستان‌ها روبه‌رو شدیم.

منوچهر حبیبی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: وضعیت کلی استان قزوین در خصوص روند ابتلا به کرونا نزولی است؛ میزان ورودی بیماران به بیمارستان‌ها، میزان پذیرش و میزان بستری نیز نسبت به دوران پیک بیماری بیش از ۷۰ درصد کاهش پیداکرده است.

وی افزود: طی چند روز گذشته میزان فوتی براثر ابتلا به کرونا در قزوین به صفر رسیده است، همچنین تعداد مواردی که در آی سی یو بستری هستند سیر نزولی دارد، بااین‌حال شرایط عادی نیست و کاملاً شکننده است، اگر فاصله‌گذاری هوشمند و اجتماعی رعایت نشود ممکن است همه این اعداد و ارقام و شرایطی که داریم به هم بخورد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان‌های قزوین و تاکستان همچنان در وضعیت قرمز به سر می‌برند، شهرستان‌های البرز و بویین‌زهرا نیز در وضعیت زرد قرار دارند، بر اساس آخرین اعلام در حال حاضر وضعیت شهرستان آبیک سفید اعلام‌شده است، همچنین بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی قزوین شهرستان آوج نیز در وضعیت سفید قرار دارد که نظر نهایی در این خصوص را باید وزارت بهداشت اعلام کند.

وی عنوان کرد: در خصوص بازگشایی مدارس و مساجد در مناطق سفید پروتکل‌های بهداشتی در حال تهیه و تدوین است، به‌محض تدوین پروتکل ابلاغ و ظرف هفته آینده اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *