تداوم فعالیت واقدامات جهادگران سلامت خراسان جنوبی

مسئول بسیج سازندگی استان از تداوم فعالیت واقدامات جهادگران سلامت خراسان جنوبی برای مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، هنری  مسئول بسیج سازندگی استان گفت: همزمان با ورود ویروس کرونا در کشور و پیشگیری از شیوع این ویروس با به کارگیری تمام امکانات کار ضد عفونی کردن مساجد، اماکن مذهبی و مدارس و همچنین ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی توسط بیش از ۵۰۰۰ جهادگر استان در قالب ۱۰۰۰ گروه جهادی ۵ نفره از اول اسفند ماه ۹۸ اغاز شده است.

او افزود:  تاکنون ۲ هزار و ۳۶۷ باب مسجد و اماکن مذهبی و مدارس و ۹  هزار و ۴۰۴ نقطه از معابر و اماکن عمومی سطح استان توسط جهادگران  بسیجی ضدعفونی شده است. 

هنری با اشاره به اینکه  یکی از الزامات جهت جلوگیری از انتشار و قطع زنجیره انتقال این ویروس استفاده از ماسک و دستکش و رعایت نکات بهداشتی می‌باشد اظهار کرد:  از این رو تعداد ۵۰۰۰ بسته اقلام بهداشتی و بیش از ۱۸۰ هزار عدد ماسک و دستکش به همراه ۷۱۰۸۶ لیتر مواد ضدعفونی کننده در مناطق محروم استان توزیع شده است.

 مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه اطلاع رسانی به صورت حضوری و آرام سازی مردم و بیان نکات بهداشتی توسط جهادگران به صورت آموزش چهره به چهره تاکنون تعداد ۱۰ هزار و ۵۲۵ نفر به طور کامل آگاه سازی و آموزش دیده اند که در این بین بیش از ۲۸ هزار بروشور آموزشی در بین هم استانی‌های عزیز توزیع شده است.

او با بیان اینکه  تعداد ۴۷۰ دست لباس سرهمی و پرستاری بهمراه ۲۳۸۰ آستر بالشت تحویل بیمارستان‌ها شده است.  گفت: با توجه به ظرفیت گروه‌های جهادی تخصصی در بحث درمان و بهداشت تاکنون از ظرفیت گروه‌های جهادی درمانی و بهداشتی در بیمارستان‌ها استفاده شده و از برپایی ۳۰ ایستگاه تریاژ شهری و روستایی خبرداد. 

هنری اظهار کرد: تا کنون ۶۰۰۰ سبد معیشتی و غذایی با اعتبار ۱ میلیارد تومان از منابع خیرین در مناطق محروم استان توزیع شده است. 

 مسئول بسیج سازندگی استان افزود: در زمینه تولید ماسک و با توجه به ظرفیت کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و مراکز بهداشت شهرستان و اخذ مجوز از معاونت غذا ودارو جهت تولید ماسک تاکنون ۱۵۰ خیاط در ۳۳ کارگاه خیاطی تحت حمایت این سازمان مشغول به فعالیت هستند و پس از تولید بسته بندی و بخشی به صورت رایگان در بین مردم مناطق محروم توزیع شده و بخشی با هزینه تمام شده در اختیار مردم استان قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *