مدیریت صحیح اتفاقات در بحران وظیفه مهم روابط عمومیها است
به گزارش ایرنا، احسان مشگلانی روز شنبه در گردهمایی مدیران روابط عمومی شهرداریهای استان اصفهان با اشاره به مهمترین مسائل استانی اظهار کرد: هدف ما از این نشست شناسایی چالشها و فرصتهای استان است و در این راستا چهار هدف از جمله سرمایه اجتماعی، جلب اعتماد مردم، مدیریت بحران و شناسایی حوزه گردشگری را به عنوان مهمترین وظیفه در روابط عمومیها مطرح کردیم؛ زیرا این حوزه بیشترین ارتباط را با مردم دارند.
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما جلباعتماد مردمی است، بیان کرد: بررسیها نشان میدهد که روابط عمومی ها وسیع ترین ارتباط با مردم دارند و همین امر وظیفه این مدیریت را افزون میکند.
مدیرکل روابطعمومی و امور بینالملل استانداری اصفهان تصریح کرد: روابطعمومی یکی از نقاطی است که ما میتوانیم با ایجاد شفافیت کیفیت ارتباطات با مردم را افزایش و اعتماد ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: این در حالی است که در حوزه سرمایه اجتماعی آمارها بیانگر این است که در استان وضعیت چندان مناسب نیست و ما باید تلاش کنیم که این اعتماد را افزایش دهیم.
مشگلانی گفت: اطلاعات باید به صورت شفاف، درست و دقیق در اختیار مردم قرار گیرد و در مرحله بعدی، بازخورد آن نیز سنجیده شود؛ در این حوزه ضعف داریم و باید تلاش بیشتری بکنیم. .
مدیرکل روابط عمومی استانداری اصفهان گفت: در این راستا ما باید ابتدا به شناخت همدیگر برسیم و سپس ارتباط درست کاربردی برقرار کرده و مسائل را پشتیبانی کنیم.
وی در ادامه از دیگر موارد را حوزه فرهنگ شهروندی عنوان کرد و افزود: در حوزه فرهنگ شهروندی باید خیلی پیشرو باشیم و این مصوبه شورای فرهنگ عمومی است که شهرداری ها کمیته ای را در این حوزه تشکیل بدهند تا مسائل را راهبری کند.
مشگلانی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در این زمینه به خوبی وارد شده است، بیان کرد: پس از مصوبه شورای فرهنگ عمومی بارها بر این موضوع تأکید شد؛ اما فقط برخی شهرها این کمیته را تشکیل دادند که انتظار میرود همه شهرستانها فعال شوند.
وی بیان کرد: از دیگر موارد ما شناسایی ظرفیتهای اقتصادی هر شهر بخصوص در حوزه گردشگری است و شهرداریها باید در این زمینه پیشرو باشند.
مدیرکل روابطعمومی و امور بینالملل استانداری اصفهان مصداق بارز این مورد را جشنواره گل و گلاب کاشان عنوان کرد و افزود: ما باید پای سرمایهگذاران خارج از کشور را به جایجای شهرستانها باز کنیم و بتوانیم ماندگاری مسافران را در بهترین مقصدهای گردشگری ایران بیشتر کنیم.
وی در ادامه توجه به برند شهری توسط شهرستانها با درنظرگرفتن مزیت نسبی اقتصادی و گردشگری هر منطقه را یکی از وظایف مهم روابط عمومیهای استان عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان ۱۱۴ شهرداری دارد، گفت: جایگاه روابط عمومی در این دولت و در منظومه فکری استاندار بسیار اهمیت دارد.
مشگلانی در پایان از برگزاری نمایشگاهی با حضور ۱۵۰ شرکت دانشبنیان مهم و شرکتهای فناوری در حوزه هوش مصنوعی در ماه جاری خبر داد و افزود: روابط عمومیها می توانند از این فرصت نمایشگاهی بهترین استفاده را ببرند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان خبرداد:
توجه ویژه به یکپارچهسازی حوزه گردشگری در شهرستانها
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان نیز در این نشست گفت: توجه به یکپارچهسازی حوزه گردشگری در شهرستانها یکی از مسائل مهم حوزه گردشگری برای نوروز با محوریت روابط عمومیها است.
مسعود منتظری با اشاره به ابتکار بسیار خوب مدیر روابط عمومی استانداری اصفهان برای تشکیل این جلسه اظهار کرد: ما در استان اصفهان تنها یک شهر به نام اصفهان نداریم؛ بلکه تمام شهرهای استان اصفهان باید بهنوعی فعالیتهایشان چشمگیر باشد.
وی با تاکید بر اینکه مسوولیت فرصتی برای خدمت رسانی به مردم و شهروندان استان است، افزود: ما باید از این فرصت استفاده میکنیم و روابط عمومیها و مدیران نقش حائز اهمیتی در این عرصه دارند.
منتظری با اشاره به اینکه روابط عمومیهای شهرداری ها مکمل سایر همکاران خود در مجموعه شهرداری هستند، افزود: مقام معظم رهبری تاکید دارند که در این برهه از زمان امید آفرینی در جامعه بسیار حائز اهمیت است و ما انتظار داریم این امید آفرینی را روابط عمومیها ایجاد کنند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان تاکید کرد: اگر این نقش را شما خوب انجام ندهید قطعاً هرچه تلاش بشود مردم این امیدآفرینی را درک نمیکنند و این خدمات به جامعه القا نمیشود.
وی گفت: ما ایام نوروز را در پیش داریم و این ایام فرصتی بسیار خوبی برای توسعه استان و همگرایی بین شهرداری ها است و ما نیز هفته آینده ستاد نوروزی را در حوزه دفتر شهری برگزار خواهیم کرد.
منتظری تاکید کرد: ما اگر بتوانیم در یکپارچهسازی حوزه گردشگری در سطح استان موفق عمل کنیم و اقامت گردشگرات در داخل استان را افزایش بدهیم، یک قدم اساسی برای استان برداشتهایم.
وی تصریح کرد: بیشترین آفت در حوزه روابط عمومیها فراموش کردن نقش و جایگاه این حوزه به عنوان حلقه واسط بین شهروند و مدیریت شهری است و روابط عمومیها باید اطلاع رسانی صحیح داشته باشند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: انتظار داریم روابط عمومی این نقش را به درستی ایفا کرده و با بررسی مشکلات، موارد را با صداقت و شفافیت بیان کنند.