مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران: پسروی آب دریای خزر نگران کننده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید بخشی روز چهارشنبه به مناسبت هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی همه دستگاه اجرایی باید به صورت ویژه تیم های واکنش‌سریع پدافند غیرعامل را تشکیل بدهند.

وی با تاکید بر این که پدافند یک موضوع بسیار جدی است که باید همه دستگاه‌ها به اجرای مصوبات آن اهتمام جدی داشته باشند، ادامه داد:‌ امروز پدافند غیرعامل به دلیل اتفاق های منطقه ای، شکل رزمی به خود گرفته است به همین دلیل سرکشی، بازرسی و نظارت بر ماموریت های پدافند غیرعامل در دستگاه های اجرایی مازندران دوچندان شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با اظهار این که مردم فرهنگ پدافند غیرعامل را باید بپذیرند، گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل در ۱۴ موضوع در همه بخش های مازندران تدوین شده است.

بخشی تصریح کرد: هم اکنون حفاظت از زیر ساخت و دارایی های حیاتی و حساس مازندران به درستی در حال انجام است.

وی پایش و نظارت دائمی بر زیر ساخت های پدافند غیرعامل مازندران را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: همسو با این رویکرد دستگاه های دولتی همواره باید با دستگاه های نظارتی در ارتباطات تنگاتنگ باشند.

این مقام مسوول، به وجود طرح جامع پدافند غیرعامل مازندران اشاره کرد و توضیح داد:‌ تشدید اقدام عملی حفاظتی در شرایط فعلی از سوی دستگاه‌های اجرایی مازندران مورد تاکید است.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران بر لزوم رعایت الزامات مقررات و قوانین دستگاه های اجرایی مازندران در موضوع تامین انواع انرژی، دسترسی از طریق راه و جاده، حفاظت های سایبری و فیزیکی ساختمان های دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت:‌ بی توجهی به مبحث ۲۱ ساختمان سازی در نظام مهمندسی ساختمان و شهرداری ها از چالش های اساسی استان است.

بخشی به اهمیت حفاظت کالبدی دارایی‌های سرمایه‌ای پرارزش دستگاه های اجرایی مازندران به عنوان یک الزام پدافند غیرعاملاشاره کرد و گفت: تامین برق اضطراری در مازندران از مولد های اضطراری در دستگاه های اجرایی با هدف جلوگیری از توقف ارایه خدمات مطلوب و ضروری مهم و اساسی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران: پسروی آب دریای خزر نگران کننده است

تدوین سند پدافند غیرعامل شهری در چهار شهر مازندران

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با باین این که اکنون چهار شهر ساری، بابل، آمل و قائمشهر دارای سند پدافند غیرعامل مازندران هستند، گفت: یکی از الزام های جدی در پدافند غیر عامل شهرداری های استان داشتن طرح‌های جامع پدافندغیرعامل است.

بخشی هدف از تهیه طرح های پدافندی توسط شهرداری ها را بر سه موضوع مهم و محوری اعلام کرد و گفت: شناسایی دارایی های شهری وسطح بندی این دارایی ها به لحاظ اهمیت و کارکردهایی که درآن شهر دارند، باید شناسایی و مراقبت های لازم در هر شرایطی از آن انجام شود.

وی گفت:‌ تهدید شناسی دارایی های شهری، دومین موضوع مهم در تهیه طرح های پدافندی شهری است که باید هم شهرداری ها و نیز شهروندان بدانند که چه تهدیدهایی در سطح شهر وجود دارد که برای رفع آنها اقدام عملی شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران گفت: ارایه گذاره های مدیریتی برای شهرداری ها و شوراهای شهرها است که بتوانند برای رفع تهدیدهای شهری و صیانت از دارایی های شهری اقدام های لازم را انجام دهند.

مازندران ۶۳ شهر دارد و بر اساس آمار رسمی سال ۱۳۹۵ حدود ۵۸ درصد این جمعیت در شهرها ساکن هستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران: پسروی آب دریای خزر نگران کننده است

اَبر تهدیدهای مازندران

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران پسروی و عقب نشینی دریای خزر، ‌ زباله، زمین خواری و جنگل خواری و آفات کشاورزی را از ابرتهدید های استان عنوان کرد و گفت: به دلیل پسروی و کاهش ارتفاع آب دریای خزر بسیاری از فعالیت های ساحلی مازندران با چالش مواجه شده است.

بخشی با توضیح این که طبق بررسی های صورت گرفته پسروی جنوب شرقی دریای خزر در مازندران گسترش چشم گیری پیدا کرده است و از سوی دیگر ارتفاع آب دریای خزر نیز در حال کاهش است، گفت: تغییرات اقلیمی در مازندران بر زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم این خطه نیز تاثیر گذار شده است.

وی به بروز گرد و غبار ناشی از تغییرات اقلیمی در مازندران اشاره کرد و گفت: مقوله پسماند و زباله، آلودگی‌های محیطی و نفوذ شیرابه ها و فاضلاب شهری و صنعتی به رودخانه ها از ابر تهدیدات مازندران استان است.

این مقام با بیان این که حساسیت و شکنندگی زیست محیطی مازندران با از بین رفتن جنگل های هیرکانی دوچندان شده است، گفت: اگرچه آفات کشاورزی به ویژه مگس میوه امسال تحت کنترل قرار گرفته است، اما آفت کشاورزی همواره به دلیل اهمیت ملی امنیت غذایی مازندران در تولیدات کشاورزی، باید با الزامات پدافند غیر عاملی تحت رصد باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران: پسروی آب دریای خزر نگران کننده است

به گفته مدیر عامل پدافند غیر عامل مازندران همزمان با هفته گرامیداشت پدافند غیر عامل، ۸۰۰ عنوان برنامه عملیاتی می شود که ۲۴۸ عنوان درقالب رزمایش و تمرین با محوریت حفاظتی و امنیتی است.

وی با بیان این که در این هفته ۱۸۶ کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل و ۵۴ مسابقه ورزشی و علمی نیز برگزار می شود، گفت: همزمان ۲۸ طرح پدافند غیر عامل از جمله راه اندازی ملد های اضطراری و ژنراتورها افتتاح خواهد شد.

گرامداشت هفته پدافند غیر عامل امسال با شعار پدافند غیرعامل، تدبیر امروز، امنیت از پنجم تا یازدهم آبان ماه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *