تداوم باد و باران در مازندران/ هشدار طغیان رودخانه‌ها

حسینعلی محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا: با ورود سامانه بارشی جدید، بارندگی هایی طی ۲۴ ساعت گذشته در مازندران داشتیم و با توجه به بارش‌های رگباری احتمال تشدید فعالیت سامانه در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه هشدار خطر جاری شدن سیل و سیلاب در مازندران داده شد، افزود: در اثر بارش رگباری احتمال جاری شدن سیلاب و روان‌آب و پر خطر شدن مسیل‌ها وجود دارد و طغیان رودها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب جز مخاطرات سامانه بارشی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران تصریح کرد: مسافران از از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها پرهیز کنند و با سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال ریزش سنگ در مناطق مرتفع دامداران نیز از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

تداوم باد و باران در مازندران/ هشدار طغیان رودخانه‌ها

محمدی ادامه داد: مسافران از هرگونه تردد غیرضروری در حاشیه محورهای کوهستانی بپرهیزند و طبیعت‌گردی و کوهنوردی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها ممنوع است.

وی از آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای ارائه خدمات به مردم خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: روز گذشته سقوط سنگ بر روی خودروی نیسان در مرزن‌آباد چالوس سبب خسارت شد و تخته سنگ معلق به علت بارندگی از بالا به روی سقف خودرو افتاد که با این مخاطرات لازم است مسافران در جاده‌های کوهستانی استان مراقب باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *