وزش باد و هوای گرم در خراسان جنوبی ماندگار است

فاطمه زارعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره وزش باد نسبتا شدید تا شدید در مناطق مستعد گرد و خاک همچنین ماندگاری هوای گرم، از روز دوشنبه تا شنبه ۶ مرداد هشدار سطح زرد صادر کرد.

وی گفت: در این مدت وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی به ویژه در ساعات عصر و شب از پنجشنبه تا شنبه (۴ تا ۶ مرداد) را به همراه دارد و در نوار شرقی استان طوفان گرد و خاک دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: منطقه اثر این سامانه جوی سراسر استان است.

وی افزود: کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، در مناطق مستعد طوفان گرد و خاک، اختلال موقتی در تردد جاده ای، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری، شکستن نهال‌های جوان و درختان آسیب پذیر، سقوط اشیا از ارتفاعات و افزایش مصرف انرژی به ویژه برق و آب، خطر گرمازدگی و افت ولتاژ برق از جمله مخاطرات احتمالی است.

احتیاط در ترددهای جاده‌ای، اطمینان از استحکام پوشش و سازه گلخانه‌ها و سقف‌های موقت، خودداری از رفتن به فضای باز به ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص، صرفه جویی در مصرف آب و برق، پرهیز از بکارگیری وسایل پر مصرف برقی در ساعات اوج مصرف از توصیه‌هایی است که کارشناس هواشناسی عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *