گرمای هوا، نصف جهان را به تعطیلی کشاند

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، منصور شیشه‌فروش در حاشیه جلسه کارگروه مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: بدنبال فعال شدن کانون‌های گرد و غبار و اعلام اداره کل هواشناسی مبنی بر افزایش کم‌سابقه دما و ورود توده هوای گرم به استان و بمنظور حفظ سلامت شهروندان و پایداری جریان انرژی، روز پنجشنبه چهارم هفته جاری(چهارم اَمُرداد) ادارات، بانک‌ها و شهرداری‌های استان تعطیل خواهند بود.

وی افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی استان در این ایام کماکان فعال خواهند بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در توصیه به شهروندان، رعایت بهداشت فردی، کاهش زمان حضور در فضای باز و زیر تابش مستقیم نور خورشید، کاهش رفت و آمد در سطح شهر و استفاده بهینه از انرژی برق و آب در روزهای جاری را ضروری اعلام کرد.

شیشه‌فروش تاکید کرد: به منظور پایداری جریان برق خانگی و صنوف، استفاده از نور طبیعی در طول روز، صرفه‌جویی در مصرف برق بخصوص در ساعات اوج مصرف، جایگزینی پروژکتورهای قدیمی با چراغ‌های مجهز به لامپ‌های «ال ای دی» و اجرای روش‌های پیشگیری از هدررفت انرژی با نصب درزگیر و عایق پنجره‌ها نیز الزامی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین جلوگیری از هدررفت آب از شبکه‌های فرسوده عمومی، پارک‌ها، ادارات، صنوف و… با بازسازی بموقع شبکه‌ها و رفع نواقص را نیز مورد تاکید قرار دارد.
شیشه‌فروش ادامه داد: به واحدهای صنفی بخصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میوه فروشی‌ها، مغازه‌های لوستر و عموم مشترکین نیز تأکید می‌شود تا اصول صرفه‌جویی در مصرف آب و برق را مورد توجه قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *