هشدار وقوع سیلاب‌ محلی در ارتفاعات مازندران

احمد اسدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، گرمای هوا تا روز جمعه کماکان در آسمان مازندران تداوم دارد.

وی با بیان این که، طی امروز در ساعت بعدازظهر احتمال وقوع رگبار باران و رعد و برق پراکنده وجود دارد، گفت: طی روزهای پنج‌شنبه ۲۱ و جمعه ۲۲ تیرماه جو پایدارتری در استان حاکم می‌شود و دمای هوا هم اندکی افزایش می‌یابد.

اسدی اضافه کرد: باتوجه به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی روزهای جمعه و همچنین روزهای هفته آینده در ارتفاعات رگبار و رعد و برق پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی به صدور هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران اشاره کرد و افزود: براین اساس با فعالیت ناپایداری‌های محلی و همرفتی شاهد رگبار و رعدوبرق پراکنده در آسمان مازندران هستیم.

هشدار وقوع سیلاب‌ محلی در ارتفاعات مازندران

معاون هواشناسی مازندران با اعلام اینکه منطقه اثر این دامنه‌ها و ارتفاعات مازندران است، تصریح کرد: زمان فعالیت این سامانه هم ساعات بعدازظهر تا اوایل شب روزهای پنج‌شنبه ۲۱ تا یک‌شنبه ۲۴ تیرماه خواهد بود.

اسدی با هشدار ریزش سنگ در جاده‌ها و محورهای کوهستانی و صاعقه، یادآور شد: احتمال آب‌گرفتگی و وقوع سیلاب نقطه‌ای و محلی و پرآب شدن رودخانه‌ها از مخاطرات این سامانه است.

وی با تاکید بر پرهیز از اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، افزود: احتیاط در فعالیت طبیعت گردی در ساعات بعدازظهر مورد توجه است.

معاون هواشناسی مازندران گفت: خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و سایر اقدامات پیشگیرانه از دیگر مخاطرات سامانه بارشی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *