خسارت ۹ هزار میلیارد ریالی تگرگ و سیل در آذربایجان‌شرقی

«مجید فرشی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: به دنبال جاری شدن سیل در سراب و روستاهای این شهرستان، ۲۰۰ منزل مسکونی، مغازه تجاری و ساختمان اداری داخل محدوده شهر آسیب دید.

وی اظهار کرد: جاری شدن سیل و بارش تگرگ موجب بروز خسارت به ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به ویژه زیرکشت محصولات سیب زمینی، لوبیا، جو و گندم این شهرستان شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی میزان خسارت وارده به واحدهای مسکونی و اراضی کشاورزی سراب را یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بارش تگرگ و جاری شدن سیل در بستان آباد نیز موجب خسارت چهار هزار میلیارد ریالی به بیش از چهار هزار هکتار از باغات و اراضی کشاورزی این شهرستان شد.

فرشی ادامه داد: سیل در خداآفرین نیز به تعدادی از منازل مسکونی روستایی، پل ها و راه های ارتباطی و اراضی کشاورزی به ویژه مزارع پنبه، برنج و گندم این شهرستان خسارت وارد کرد.

وی میزان خسارت وارد شده به شهرستان خداآفرین را چهار هزار میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه منازل مسکونی دارای بیمه خسارت هستند، مالکان منازل خسارت دیده می توانند گزارش خسارت وارده را به فرمانداری ها و بخشداری ها ارایه کنند.

فرشی افزود: جبران خسارت وارد شده به اراضی کشاورزی و باغی آذربایجان شرقی نیز از طریق صندوق بیمه کشاورزی و مصوبه هیات وزیران برای پرداخت بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده، از سوی مدیران ارشد استان پیگیری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *