هشدار نارنجی هواشناسی؛ دریا در محدوده شرق خلیج‌فارس مواج می‌شود

به گزارش ایرنا، مهرداد حسن‌زاده روز پنجشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: پیرو صدور هشدار دریایی سطح نارنجی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان، باتوجه به خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر شرایط ناپایدار دریایی است.

وی بیان کرد: امروز (پنجشنبه) وزش باد نسبت شدید شمال غربی و گرد و غبار در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۸ نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۱۸۰ سانتی‌متر (۶پا) با تاکید بر شرق خلیج‌فارس و جزایر غربی (کیش و لاوان) را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار کرد: با فعالیت این سامانه احتمال خسارت و اختلال در ترددهای دریایی، قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری بنادر غربی اختلال در تردد کشتی‌های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، بروز گرد و غبار کاهش موقتی کیفیت هوا وجود دارد.

حسن‌زاده توصیه کرد: دستگاه‌های امداد رسان تمهیدات لازم در مناطق دریایی هرمزگان و مناطق ساحلی استان جهت جلوگیری از خسارت احتمالی را مدنظر قرار دهند و از رفت و آمد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی جلوگیری و تمهیدات لازم جهت رفت و آمد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *