عشایر اصفهان مراقب صاعقه و روان آب همرفتی باشند

منصور شیشه فروش روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل سامانه ناپایدار در استان به کوهنوردان هشدار داده شده که صعود نداشته باشند و عشایر نیز دام خود را به ارتفاعات نبرند زیرا احتمال حوادثی مانند صاعقه وجود دارد.
وی بیان کرد: عشایر در مناطق فریدن، فریدون‌شهر، سمیرم، دهاقان، شهرضا توصیه لازم را جدی گرفته و محل استقرار خود را در مسیر شیب قرار ندهند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: این سامانه ناپایدار بیشتر مناطق استان را از بعد ظهر دوشنبه تا پایان وقت چهارشنبه در برگرفته و خیزش کانون گرد و غبار و کاهش میدان دید و وزش تندبادهای فصلی را به همراه دارد.

وی افزود: این سامانه در شهرستان های شمال، شرق و مرکزی استان مانند اصفهان، داران، اردستان موجب کاهش دما می‌شود.
شیشه‌فروش تصریح کرد: این ناپایداری همراه یک سامانه همرفتی با بارش رگبار باران به صورت موقت، تگرگ، صاعقه و مه آلودگی شده و می‌تواند روان آب ایجاد کند.
وی تاکید کرد: خصوصیت بارش‌های این فصل ناگهانی و شدت دار بودن آن است که مناطق غرب، جنوب، مرکز و شمال مانند شهرستان های چادگان، بویین میاندشت، شاهین شهر، میمه، دهاقان، شهرضا، سمیرم و اصفهان را در بر می‌گیرد.
شیشه‌فروش گفت: با وجود این شرایط، آمادگی لازم در جاده‌ها با استقرار عوامل اورژانس، اداره راهداری، پلیس راه و هلال‌احمر فراهم و به گردشگران، مسافران ساکنان مراتع تاکید شده به مسیل‌های فصلی نزدیک نشوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به گردبادهای تند از شهروندان درخواست می‌شود خودروهای خود را زیر درختان بلند و فرسوده پارک نکنند.
شیشه‌فروش اضافه کرد: در خرداد جاری وزش باد شدید و تندباد سبب سقوط ۵۴ اصله درخت و آسیب زدن به ۱۶ دستگاه خودرو در اصفهان شد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه ای برای فعالیت ۲ سامانه رگبارهای همرفتی و تندبادهای لحظه ای تا پایان هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *