هواشناسی اصفهان برای رگبارهای همرفتی و تندباد لحظه ای هشدار زرد صادر کرد

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، براساس هشدار مرکز پیش‌ بینی سازمان هواشناسی، هشدار سطح زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه ای پیش بینی کرد از امروز تا اواخر وقت چهارشنبه باد و گرد و خاک، وزش بادهای به نسبت شدید تا شدید، تند بادهای لحظه ای، کاهش دید افقی و کیفیت هوای مناطق مناطق اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، کاشان، گلپایگان، شاهین شهر و میمه، برخوار، نجف آباد، دهق، فلاورجان، لنجان، فریدن، کوهپایه، مبارکه، مورچه خورت، بویین میاندشت، کبوتر آباد، ورزنه و فرودگاه اصفهان را در بر می گیرد.

براساس این گزارش، فعالیت سامانه همرفتی دیگری نیز از اواخر وقت امروز /دوشنبه/ تا چهارشنبه هفته جاری را شاهد خواهیم بود که پدیدار شدن روان آب و جاری شدن رودخانه های فصلی، مه آلودگی، کاهش دید، صاعقه و تگرگ را به دنبال خواهد داشت.

بر همین اساس، منطقه اثر فعالیت این سامانه جوی در اصفهان، اسلام آباد موگویی، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، شاهین شهر و میمه، دهق، سمیرم، دهاقان، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، لنجان، گلپایگان، مورچه خورت، نجف آباد و نایین پیش بینی شده است.

در این اطلاعیه نسبت به رخداد سقوط بنرها و سازه های نیمه کاره، شکستن درختان فرسوده، اختلال در حمل و نقل جاده ای و همچنین کاهش دید و سیلاب های محلی هشدار صادر گردید و به شهروندان نیز توصیه شده در طول مدت فعالیت این سامانه ها از انجام هرگونه فعالیت ورزشی در هوای باز، گردشگری و کوهنوردی همچنین توقف در زیر درختان فرسوده و بستر رودخانه های فصلی پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا و به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان، تاکنون به بیش از ۱۳۰ کیلومتر از راه‌ها، ۱۹۷ دهانه پل و سازه های فنی و ۱۳۰ واحد مسکونی استان در پی سیلاب های بهاری خسارت وارد شده است.

همچنین اوایل خرداد جاری نیز وزش باد شدید و تندباد سبب سقوط ۵۴ اصله درخت و آسیب زدن به ۱۶ دستگاه خودرو در اصفهان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *