آمادگی سه هزار و ۶۳۶ روستایی گلستان برای حضور در تیم‌های واکنش سریع

نعمت‌الله حاجی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با هدف پاسخ گویی به موقع در زمان بحران و جلوگیری از افزایش خسارات مالی و جانی در گلستان با استفاده از ظرفیت مردمی، فعال سازی تیم‌های واکنش سریع روستایی و ارائه آموزش‌ لازم به آنان در برنامه قرار گرفت.

وی افزود: برای تحقق این مهم اواخر سال گذشته تفاهم نامه‌ای با دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری و دستیار استاندار گلستان در امور مردمی سازی امضا شد تا با استفاده از ظرفیت یکدیگر تیم‌های واکنش سریع در ۹۱۹ روستای استان فعال شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان ادامه داد: در هر روستا ستاد مدیریت بحران با عضویت رییس شورا، رییس خانه بهداشت، مسوولان پایگاه بسیج و در صورت استقرار مسوول مخابرات و نماینده دستگاه اجرایی و سه نفر از نیروهای مردمی تشکیل شد.

حاجی‌زاده بیان کرد: تاکنون سه هزار و ۶۳۶ نفر از علاقمندان به حضور در تیم‌های واکنش سریع توسط ستاد مدیریت بحران روستایی شناسایی و تا چند ماه آینده بر اساس نوع مخاطرات، وسعت، جمعیت و نقاط ایمن موجود با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران شهرستانی و استانی آموزش‌های لازم به آنان ارائه می‌شود.

وی افزود: در این آموزش‌ها به مساله پیشگیری هم توجه شده تا در صورت احتمال وقوع حادثه با اطلاع رسانی به موقع با هدف حفظ جان مردم، اهالی توسط تیم‌های واکنش سریع به نقاط امن شناسایی شده انتقال یابند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان ادامه داد: در مرحله پاسخ به بحران هم تیم‌های واکنش سریع آموزش دیده با محوریت دهیاری برای کمک به دستگاه‌های خدمات رسان فعالیت خواهند کرد.

حاجی‌زاده با اشاره به صدور سه هشدار نارنجی هواشناسی پیرامون بارندگی، باد و توفان در سالجاری، گفت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه انجام شده موارد فوتی و صدمه جانی بر اثر پدیده‌های جوی در این مدت نداشتیم و خسارت‌های زیرساختی هم حداقل بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *