آماده باش دستگاههای اجرایی و امدادی در استان اردبیل

به گزارش ایرنا کمال الدین میرجعفریان عصر شنبه و در حاشیه جلسه مدیریت بحران استان در محل استانداری اردبیل گفت: در جلسه امروز که با حضور نمایندگان دستگاههای امدادی، خدماتی و اجرایی استان برگزار شد، اقدامات دستگاه ها بررسی و توصیه های لازم ارائه شد.

وی افزود: با توجه به کاهش محسوس دمای هوا و تداوم بارش ها طی روزهای پیش رو مقرر شد تمامی دستگاه های اجرایی، خدماتی و امدادی در آماده باش کامل باشند و تمامی مرخصی ها لغو شود.

معاون عمرانی استاتدار اردبیل ادامه داد: همچنین مقرر شد فرمانداران، جلسه مدیریت میدانی بحران را در شهرستانها تشکیل داده و تمهیدات لازم را برای مقابله با هرحادثه احتمالی اتخاذ کنند.

میرجعفریان افزود: همچنین مقرر شد جمعیت هلال احمر استان تمهیدات لازم از جمله ذخیره سازی اقلام مورد نیاز را در شهرستانها انجام دهد.

معاون استاندار اردبیل ادامه داد طی هفته های اخیر شهروندان به هشدارهای هواشناسی توصیه های کارشناسان توجه داشته اند اما با توجه با بارندگی های اخیر و اشباع سطح زمین از آب، احتمال جاری شدن رواناب به ویژه در مسیل ها وجود دارد و لازم است شهروندان از هرگونه تردد از مسیل ها و رودخانه ها خودداری کنند.

وی به دامداران و عشایر استان هم توصیه کرد مراقب احشام خود باشند و مانع ورود احشام در مسیر رودخانه ها و مسیل ها شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *