چهارمین جلسه ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سال ۱۴۰۱ برگزار شد

چهارمین جلسه ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با حضور وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران ظهر روز یکشنبه ۲۱ اسفندماه در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور در این جلسه دستورالعمل سطح بندی هشدارهای هواشناسی، دستورالعمل بهنگام هشدار سیل ، دستورالعمل اجرایی انتظام امور، تامین امنیت جانی و مالی مردم و سازمانهای مسئول در حوادث طبیعی و همچنین گزارش بازدید و درس آموخته های زلزله ۶ فوریه ۲۰۲۳ ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه  دکتر وحیدی وزیر کشور گفت: از توانمندیهای داخلی در تولید و ساخت تجهیزات هواشناسی از جمله رادار حمایت میکنیم.
دکتر وحیدی افزود: آمادگی داریم در تمامی زمینه های مربوط به مدیریت بحران کشور از شرکت های داخلی و دانش بنیان جهت پیش گیری از حوادث و به حداقل رساندن خسارات ناشیاز  حوادث طبیعی همکاری کنیم.
در ادامه این جلسه دکتر نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سازمان های مسئول در مدیریت بحران کشور طبق ماده ۱۴قانون مدیریت بحران کشور موظف به انجام وظایف و شرکت در جلسات ستاد هستند و با دستگاههای متخلف برخورد قضایی خواهد شد.
 نامی تاکید کرد: همه تلاش ما در مدیریت بحران کشور حفظ جان و مال مردم است و از مردم جهت همکاری و همیاری در حوادث طبیعی کمال تشکر و قدردانی داریم .
نامی افزود: دولت تمامی تلاش خود جهت تسریع در عملیات بازسازی مناطق آسیب دیده از حوادث را به جد پیگیری میکند.
نامی با هشدار به ناظران ساخت و ساز در کشور گفت: با تمامی متخلفین اعم از شهرداریها و دهیاری طبق قانون برخورد قضایی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *