بارش باران و برف در شمال غرب، غرب و جنوب غرب

 کارشناسی سازمان هواشناسی گفت: این کاهش دما در شمال غرب، جنوب غرب، سواحل شمال و شمال شرق حدود ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دما را خواهیم داشت البته این کاهش دما شمال غرب بیشتر و در جنوب غرب کمتر خواهد بود.

به گزارش میزان، امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی چند روز آینده کشور اظهار کرد: از امروز سه شنبه بارش‌ها به به گهکیلویه و بویر احمد، چهار محال وبختیاری بارش‌ها به صورت باران و برف و برای شرق خوزستان، شمال بوشهر، غرب فارس بارش‌های پراکنده بروز خواهد کرد. سایر مناطق کشور آسمانی صاف خواهند داشت.

وی در ادامه از ورود سامانه جدیدی بارشی به کشور از روز چهارشنبه خبر داد و افزود: با ورود سامانه بارشی به کشور بارش باران و برف در بعضی ساعات وزش باد شدید در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب و بتدریج تا بعدازظهر چهارشنبه مناطقی از مرکز، ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق کشور را هم در بر می‌گیرد. بارش‌های این سامانه پنج شنبه در شرق دریای خزر و شمال شرق کشور محدود می‌شود. این سامانه روز جمعه در شمال شرق فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود. بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید در روز چهارشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، نیمه غربی کردستان، شمال غرب کرمانشاه، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، ارتفاعات شمال شرق خوزستان را خواهیم داست.

این کارشناسی سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: برای روز چهارشنبه بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در شرق خوزستان، شمال بوشهر، سواحل خوزستان و بوشهر، غرب فارس، شمال یزد، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی رخ خواهد داد.

وی درباره میزان کاهش دما در استان‌های مختلف کشور افزود: این کاهش دما در شمال غرب، جنوب غرب، سواحل شمال و شمال شرق حدود ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دما را خواهیم داشت البته این کاهش دما شمال غرب بیشتر و در جنوب غرب کمتر خواهد بود.

وی درباره وضعیت آب و هوایی روز پنج شنبه استان‌های کشور افزود: در این روز با بارش برف و باران و وزش باد در غرب مازندران، گلستان و خراسان شمالی رو به رو خواهیم بود.

وی در ادامه اضافه کرد: روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *