ریزش ۱۲ بهمن ۱۰ متری راه ارتباطی ۱۳ هزار مارگونی را قطع کرد

مختار اندرخور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: ریزش ۱۲ بهمن ۸ تا ۱۰ متری حدفاصل گردنه سیاه کوه تا زیر گچ پوله بخش زیلایی راه ارتباطی بیش از ۵۰ روستا با جمعیتی افزون‌بر ۱۳ هزار نفر را قطع کرده است.

وی عنوان کرد: برای ریزش برداری هر بهمن با دو دستگاه ماشین آلات سنگین بولدوزر و لودر ۶ ساعت زمان لازم است ولی به دلیل شروع بارش برف از عصر امروز کار سخت‌تر شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان مارگون این را هم گفت که ارتباط بخش زیلایی در شرایط فعلی از طریق مسیر لردگان استان چهارمحال و بختیاری برای شرایط حساس و لازم، برقرار شده است.

اندرخور از کمبود ماشین آلات راهداری زمستانه در شهرستان مارگون ابراز نگرانی کرد و افزود: برای راهداری زمستانه ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی بدون راه‌های فرعی و اصلی تنها دو دستگاه ماشین آلات سنگین وجود دارد.

وی یادآور شد: ارتفاع برف در گردنه‌های برف‌گیر منطقه مورزرد زیلایی به ۳ متر رسیده است.

عابد محمدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز به تسنیم گفت: همه راههای روستایی بازگشایی شده به جز محدوده بعد از شبلیز به زیلایی، بدلیل ریزش برف و بهمن در ۱۵ مقطع که بعضا ارتفاع برف در آن مقاطع به ۱۰ متر رسیده و شبانه روزی در حال بازگشایی هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *