اجرای مانور تمرینی – آموزشی صنعت آب و برق منطقه مرکزی جنوب کشور در چهارمحال وبختیاری

اداره کل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری به منظور بالا بردن سطح آمادگی نیروهای عملیاتی صنعت آب و برق در مقابل بحران های احتمالی، مانور تمرینی آموزشی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی این مانور با رویکرد وقوع زلزله با حضور نماینده دفتر بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو ، معاون هماهنگی عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری، شرکت های صنعت آب برق منطقه مرکزی جنوب کشور و مدیرکل مدیریت بحران استان و همراهی نیروهای انتظامی و امدادی در شهرستان شهرکرد با رمز «خدمت‌رسانی مستمر، تداوم راه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» روز چهارشنبه به میزبانی شرکت‌های صنعت آب و برق چهارمحال و بختیاری در مجموعه ورزشی شهید رجب‌پور شهرکرد برگزار گردید.
در این مانور آمادگی گروه‌های واکنش سریع شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در منطقه مرکزی جنوب کشور ارزیابی شد. نماینده دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: شبیه‌سازی‌های حوادث کشور با کمک دانشگاه‌ها انجام و از سال آینده در مانورهای تمرینی اجرایی و عملیاتی می‌شود.
محمد عزیزی تاکید کرد: مانورهای تمرینی صنعت آب و برق کشور با رویکرد علمی بررسی و از طریق مطالعاتی وارد امور ‌پژوهشی می‌شود.
وی اظهار داشت: تمامی گروه‌های عملیاتی در زمان بروز بحران‌ها و حوادث گوناگون نسبت به رفع موارد ایمنی در قالب مجوزهای قانونی اقدام لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند. آمادگی گروه‌های واکنش سریع وزارت نیرو در بخش‌های آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای و توزیع نیروی برق به‌منظور مواجهه با بحران‌های ناشی از زمین‌لرزه فرضی مهم‌ترین عامل برگزاری این مانور است. تامین آب و برق پایدار هنگام بروز حوادث طبیعی در مناطق مختلف کشور و استان به‌عنوان هدف نهایی برگزاری مانور تمرینی، آموزشی صنعت آب و برق منطقه جنوب مرکزی کشور است. در قالب این مانور به‌علت زمین‌لرزه فرضی در شهرکرد و اطراف آن به بزرگی ۵.۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) خدمات‌رسانی سریع انجام و خط انتقال آب آشامیدنی بن به بروجن در اطراف هفشجان و محله منظریه شهرستان شهرکرد به‌صورت فرضی دچار شکستگی شده بود که اصلاح و مشکل آن رفع شد.
همچنین شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری آسیب‌دیدگی خط‌های انتقال آب روستای چلوان شهرستان سامان و شهرهای فرخشهر و شهرکیان شهرستان شهرکرد را رفع کرد. در این مانور شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری به‌علت خروج ایستگاه توزیع برق از شبکه، اُفت فشار و خروج ترانسفورماتور از مدار وارد عمل شد و نسبت به ترمیم آن اقدام کرد.
گفتنی است این مانور باحضور شرکت های یاری رسان صنعت آب وبرق از استان های فارس ، بوشهر ، کهگیلویه وبویر احمد و شیراز در دمای منفی ۱۱ درجه سانتیگراد در شهرکرد برگزار شد که احداث شبکه برق رسانی ، نصب پایه و ترانسفور ماتور در محله ۳۲ منظریه شهرکرد از اقدامات اجرایی مانور در حوزه برق می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *