کلیه دستگاههای موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران کشور موظف به اجرای کامل برنامه جامع آموزش در حوزه مدیریت بحران می باشند

دومین جلسه کمیته تخصصی آموزش مدیریت بحران به ریاست مهرداد حسن زاده مدیر کل مدیریت بحران استان هرمزگان و با حضورکلیه اعضاء در سالن جلسات جمعیت هلال احمر استان برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی مدیریت بحران استان هرمزگان حسن زاده افزود: برنامه جمع آموزش در حوزه مدیریت بحران به استناد: بند ذ ماده ۹، بند پ ماده ۱۳، بند الف و بند ب ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور با همکاری پژوهشکده سوانح طبیعی کشور و  با حضور صاحب نظران و متخصصین عرصه مدیریت بحران و سایر حوزه های مرتبط و نمایندگان دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران کشور تدوین و به استانها ابلاغ شده است .که نقشه راه جامع و کاملی در حوزه آموزش می باشد.
دبیر ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: به استناد برنامه جامع آموزش دبیرخانه آن در جمعیت هلال احمر است و این مجموعه موظف است با همکاری دستگاههای همکار که در اسناد و قانون مشخص گردید نسبت به اجرای دقیق برنامه آموزش در سطح شهرستان ها و استان اقدام نمایند.
مهرداد حسن زاده اضافه کرد : در برنامه آموزش بصورت دستگاه محور است و کلیه دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران کشور مکلفند برنامه آموزشی مبتنی بر برنامه فوق را اجرایی نمایند.
رئیس کمیته تخصصی آموزش مدیریت بحران استان ضمن تاکید بر اجرای دقیق مفاد برنامه مذکور گفت : در برنامه جامع آموزش چشم انداز ، ماموریت ها ، باورها و ارزشهای حوزه آموزش ، اهداف ، راهبردها بطور دقیق مشخص گردید و در استان نیز می بایست ضمن نیازسنجی دقیق بر اساس دسته بندی و سطوح مخاطبان جامعه شامل افراد موثر بر جامعه ، نهادهای موثر بر جامعه و تصمیم گیران موثر بر جامعه اقدام نمایند .
مدیر کل مدیریت بحران استان افزود: با توجه به اینکه دستگاههای مسئول در برنامه جامع آموزش بطور دقیق مشخص شده است تاکید کرد اهتمام لازم در این خصوص اتخاذ گردد و مسئولیت اجرای این برنامه بر عهده بالاترین مقام دستگاههای اجرایی در سطح شهرستان و استان بوده و مسئولیت پایش و نظارت بر حسن اجرای این برنامه بر عهده سازمان مدیریت بحران کشور و ادارات کل مدیریت بحران استانها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *