مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در هرمزگان برگزار شد.

بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس، با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور در کلیه مدارس استان هرمزگان برگزار شد

. به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران هرمزگان، مهرداد حسن زاده عنوان کرد: این مانور در شهر بندرعباس همزمان با سراسر کشور به صورت نمادین در مدرسه متوسطه دخترانه شهدای صنعت نفت ناحیه ۱ و با حضور برخی از مسئولان و مشارکت دانش آموزان ، فرهنگیان و اهالی محله برگزار گردید.
وی هدف از اجرای این مانور افزایش سطح آگاهی و آمادگی دانش آموزان و مهارت های لازم در خصوص نحوه پناه گیری و خروج اضطراری در زمان زلزله، نحوه صحیح اطفاء حریق و برپایی چادر را دانست.
وی تصریح کرد: ساکنین محله های مجاور مدارس نیز در مانور نقش آفرینی نموده و علاوه بر ارتقای سطح آمادگی مدارس، محلات نیز در این بخش توانمند خواهند شوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: در طراحی سناریوی مانور سعی شده است از مدارس به عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران محدوده مجاور مدرسه استفاده شود و اهالی محلات نیز به عنوان اولین نفرات درگیر در زلزله با کسب توانمندی های امدادی در مواقع بحران، خود بتوانند به یکدیگر کمک کنند.
حسن زاده افزود: از حدود دو ماه قبل برنامه ریزی های لازم برای اجرای هرچه بهتر مانور در سطح استان صورت پذیرفت و در تمامی شهرستان ها جلسات هماهنگی اجرای مانور برگزار گردیده و تلاش شده است از همه ظرفیت های شهرستان ها برای اجرای این مانور استفاده شود.
وی از تلاش های جمعیت هلال احمر، اداره کل آموزش و پرورش، ، آتش نشانی بندرعباس، مدیریت بحران شهرداری بندرعباس ،مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، صدا و سیمای مرکز خلیج فارس ،فرمانداری بندرعباس ، بهزیستی و دستگاههای خدمات رسان به واسطه فراهم نمودن شرایط برگزاری این مانور قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *