اختصاص۷۰ میلیارد تومان به مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اعتبار برای جبران خسارت سیل تابستان گذشته معروف به مونسون ، بین واحد‌ها در سر فصل‌های مختلف با اولویت بندی تقسیم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیکروز افزود: این اعتبار از محل مدیریت بحران بین نهاد‌هایی از حمل و نقل جاده ای، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، امور عشایر، آب و فاضلاب، شهرداری، شرکت توزیع برق، منابع طبیعی، محیط زیست، نوسازی مدارس، هلال احمر، میراث فرهنگی، هواشناسی، دانشگاه علوم پزشکی و راهسازی توزیع خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در یک هفته آینده با صدور موافقت نامه توزیع اعتبارات از سرگرفته خواهد شد، بیان کرد: بارندگی‌های سیل آسای پدیده مونسون در اوایل مردادماه در استان خسارت جانی نداشته است، اما این پدیده خسارت‌های مالی گسترده‌ای به بخش‌های کشاورزی به ویژه در مزارع برنج و پرورش ماهی برجای گذاشته است.
وی یادآور شد: همچنین بخشی از زیرساخت‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد به خصوص راه‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد بر اثر بارندگی‌های سیل آسا دچار آسیب شده اند.
نیکروز ادامه داد: در این بارندگی سیل آسا با توجه به مسدود شدن جاده‌های عشایری از سوی هلال احمر نیز یکهزار و۴۰۰ نفر عشایر که سرپناه خود را از دست داده بودند در مکان‌های امن (پایگاه‌های امداد نجات و مهمانسرای اداری جمعیت شعب) اسکان داده شده اند.
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بر اساس گزارش هواشناسی این استان ۲۶ نقطه کهگیلویه و بویراحمد درگیر بارندگی بوده و در ۱۰ نقطه آن بارندگی‌های بیشتر از ۳۰ میلیمتر را ثبت شده است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *