هواشناسی زنجان هشدار نارنجی صادر کرد

صونا صرفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمان این هشدار جوی از ظهر فردا چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه هفته جاری  اعلام شده است.
وی اضافه کرد: طی این مدت رگبار باران، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، در برخی مناطق وزش باد به نسبت شدید و احتمال کولاک برف، مه آلودگی و کاهش دید دور از انتظار نیست.
این کارشناس با تاکید بر اینکه هشدار نارنجی هواشناسی شهرهای زنجان، طارم، ابهر، خدابنده، خرمدره، سلطانیه و ماهنشان را در بر می گیرد، اظهار داشت: آبگرفتگی و لغزندگی معابر، اختلال در تردد به ویژه در محورهای کوهستانی، احتمال انسداد مسیرهای روستایی و برخی مسیرهای کوهستانی و بادگیر به دلیل بارش برف و وقوع کولاک برف، مه آلودگی و کاهش دید از آثار مخاطرات این سامانه جوی است.
رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی اعلام شده از شهروندان درخواست می شود در این مدت از انجام سفرهای غیر ضرور به ویژه در محورهای کوهستانی، خودداری کنند و همراه داشتن تجهیزات ایمنی و زمستانی و پوشش گرم در سفرهای برون شهری و اجتناب از صعودهای ورزشی،اتراق نکردن در کنار رودخانه ها و مسیل ها را مورد توجه قرار دهند.
بر اساس اعلام هواشناسی، هشدار زرد به آگاهی و اقدام در صورت نیاز، احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه ای، هشدار نارنجی اقدام ضروری احتمال خسارت گسترده و هشدار قرمز به اقدام فوری و همه جانبه برای جلوگیری از خسارت گسترده اطلاق می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *